מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום ראשון, 28 במרץ 2021

איפה כדאי ללמוד קורס טכנאי מחשבים?

איפה כדאי ללמוד קורס טכנאי מחשבים
אחת השאלות הכי שכיחות שיצא לי לקרוא בפורומים ובאתרים שונים היא "האם כדאי ללמוד קורס טכנאי מחשבים", והשאלה השנייה שבאה בעקבותיה היא: "איפה כדאי ללמוד קורס טכנאי מחשבים"? לפיכך החלטתי להרים את הכפפה וליצור כתבה מיוחדת בנושא. בכתבה אני ייתן סקירה קצרה וכמו שאתם יודעים אני אתבל את הכתבה בסיפור אישי כהרגלי ולאחר מכן אתן את חוות דעתי בנושא.

ונתחיל במיהו טכנאי מחשבים?

טכנאי מחשבים הוא איש שאמור לטפל בכל תקלה ובעיה שיש לכם במחשב הן מבחינת תוכנה כמו פרמוט והתקנת המחשב מחדש והן לגבי חומרה כמו החלפת כרטיסים במחשבים ושדרוגי חומרה. התפקיד של טכנאי  מחשבים הוא מגוון מכיוון שיש לו הרבה כובעים בתפקיד שלו. מצד אחד הוא צריך לתת שירות למערכות ההפעלה השונות ולבעיות שצצות בהן כמו וירוסים רוגלות ובעיות דרייברים שונות ומצד שני הוא צריך גם כן לתקן את החומרה של המחשב כמו להחליף כרטיסים שונים במחשב, דיסקים קשיחים, זיכרונות למחשב נייד וכל אלמנט שהוא "אלקטרוני / פיזי" במערכת המחשוב.

 

איך תראה העבודה שלך לאחר קורס לימוד טכנאי מחשבים?

לאחר סיום קורס טכנאי מחשבים ניתן לעבוד במספר מקומות שיכולים להיות לך רלוונטיים. חשוב לי להבהיר שלאחר קורס טכנאי מחשבים לא כמו קורסים אחרים יש לך הרבה יותר אפשרויות ומרחב תמרון כדי ללכת למה שבאמת מעניין אותך. המסלולים שתוכל לבחור לאחר סיום הקורס הם כדלהלן:

לעבוד כ- "תומך טכני" בחברות התקשורת או בחברת  מחשבים כזו או אחרת, התפקיד מצריך הרבה מאוד סבלנות מול אנשים ובעיקר ישראלים, שירותיות ויחסי אנוש טובים ואף לעיתים גם זיקה לתחום המכירתי.

לעבוד כ- "טכנאי מחשבים במעבדה" ולעבוד במעבדה שמרבית הזמן הינה עבודה ללא יותר מדי חיכוך עם לקוחות אך כן יש נגיעה לפעמים במעבדות מול לקוחות כמו "לתת להם הסבר מה התקלה ולהציע להם הצעת מחיר" ישנם מעבדות מחשבים שרק מנהל התפעול מציע הצעות מחיר וזה תלוי בסוג המקום בו אתם עובדים ארגון גדול ו/או ארגון קטן יחסית. העבודה במקרה הזה היא יותר קלאסית כי זו עבודה לבד או בצוות טכנאים והיא יחסית יותר שקטה וסולידית מהשאר, אך לעיתים קרובות היא גם קצת יותר פיזית לא להרים בלוקים כמו עובד בניין אך יש בה אלמנט שהוא פיזי, ככה שמי שאוהב קצת ללכלך את הידיים שלו יכול לעבוד כטכנאי מחשבים במעבדה ומי שמחפש לעבוד במקום יותר נקי אז עדיף שילך להתמחויות האחרות לאחר סיום הקורס.

לעבוד כ- "טכנאי מחשבים שטח" שהעבודה בפועל היא לקבל "מספר קריאות ביום" וללכת ולתקן את אותם מחשבים ו/או מערכות מחשוב על בסיס מספר הקריאות. העבודה מחייבת רישיון נהיגה אחרת לא יהיה לכם דרך להגיע אל הלקוחות.

 

איזה תכונות אישיות צריכות להיות לטכנאי מחשבים?

חשוב לי לציין שאין "נכון או לא נכון" אין "בסדר ולא בסדר" כל בנאדם הוא עולם ומלואו וכל האנשים גם משתנים תוך כדי השנים ככה שתיקחו בערבון מוגבל מה שאני כותב לגבי תכונות האישיות שנדרשות להיות טכנאי מחשבים.

התכונות האישיות בעיקרן הן נחישות, בנאדם שלא מוותר כי ישנן תקלות שצריך ממש לחרוק שיניים ולחפש מאמרים בשפה זרה כדי להתגבר עליהם, צריך להיות אדם בעל הרבה סבלנות מבחינת אנשים כי תחשבו שאדם שנדפק לו הדיסק הקשיח והחומר שם יכול לבוא אליכם ופשוט הוא נמצא במצב של חרדה כי הוא מפחד שכל התמונות והסרטונים מהחתונה שהיו לו על הדיסק הקשיח נמחקו לו ולכן צריך גם לדעת להרגיע אותו וצריך הרבה סבלנות ואפילו הייתי מוסיף גם הכלה כלומר להכיל אדם. צריך להיות אדם בעל יכולת נתינה, צריך להיות אדם סקרן מטבעו, אדם שאוהב אתגרים ולא מפחד מהם, צריך להיות אדם בעל רגישות ומצד שני גם אסרטיבי, צריך להיות אדם שלא מעגל פינות, והכי הכי חשוב צריך להיות אדם יצירתי שיודע לייעל ולקצר את תהליכי העבודה.

 

האם כדאי ללמוד קורס טכנאי מחשבים?

השאלה אם כדאי ללמוד קורס טכנאי מחשבים או לא כדאי היא שאלה מאוד אינדיווידואלית. בראש ובראשונה אני תמיד נותן את העצה "שתמיד טוב ללמוד" לא משנה מה, כי זה ישרת אתכם למשך שאר החיים שלכם וחוץ מזה גם ייתן לכם הרבה בקורות החיים שלכם.

אם אתם רואים את עצמכם כטכנאי מחשבים שזה אומר שאתם אוהבים לפתור תקלות, אוהבים לפרק ולהרכיב דברים, אוהבים אלקטרוניקה (ואם לא יודעים אז מנסים ורואים אם אוהבים או לא), אתם אוהבים לעבוד עם אנשים או אפילו אוהבים לעבוד עם הברזלים עצמם, ואתם אוהבים לאתגר את עצמכם ואתם מספיק נחושים באתגור אז יכול מאוד להיות שזה הקורס המתאים שיותר לכם.

 

השלב הבא פניה אל מכללות הייטק:

זהו! החלטתם שאתם לא מוותרים ואתם רוצים בכל זאת ללמוד קורס טכנאי מחשבים, מעולה! השלב הבא זה פניה אל מכללות למקצועות ההייטק ולבקש לקבל הצעות מחיר.

שימו לב! לעיתים נפתחים כל מיני קורסים בלשכת התעסוקה ובכל מיני עמותות שונות לקידום ההייטק הישראלי, תתעניינו ותשאלו ותתייעצו בפורומים ובקהילות המתאימות כי זה יכול לחסוך לכם באמת עד סכום של כ- 80% משכר הלימוד, ככה שלא  תגידו שלא כתבתי לכם.

לאחר שקבעתם פגישה עם נציג המכירות מאחת המכללות ללימודי הייטק חשוב שתתכוננו היטב לפגישה, קחו דף של ממש והתחילו לכתוב בו את כל השאלות שעולות על רוחכם, אני כשהייתי לפני קורס טכנאי מחשבים הייתי מאוד בולבל ממש לא ידעתי מה אני רוצה מהחיים שלי, הייתי לאחר צבא, ממש לא רשמתי את כל השאלות האלו, אבל אתם יודעים מה אומרים "לא חכם כבעל ניסיון" ולכן אני נותן לכם עצות מהניסיון שלי, אז הכנתי כאן בכתבה בסעיף הבא מספר שאלות שתוכלו לשאול את נציג המכירות במכללה ללימודי הייטק ככה שזה יכול לתת לכם אפשרות להשוואה בין מכללה אחת לאחרת. עשו לעצמכם טובה באמת תרשמו את כל השאלות ותשאלו את נציג המכירות ולאחר מכן בצעו השוואתיות בין כל הסעיפים ורק לאחר מכן בצעו השוואה להצעת המחיר שנתנה לכם ואז תוכלו לקבל החלטה שהיא יותר מושכלת מבוססת נתונים ולא החלטה רגשית אמוציונאלית.

 

השאלות שכדאי לשאול את איש המכירות במכללה למחשבים הם?

  • כמה תלמידים יש בכיתה? (עדיף כיתה קטנה כי אז היחס אישי וגם יש יותר תשומת לב לכל אחד בכיתה קטנה, וקצב הלימוד פחות כללי ויותר מותאם אישית)

  • מי המורה או המורים שמעבירים את מערכי הקורס?

  • כמה שעות לימוד (לא פרקטיקה) נותנים לך?

  • אם אני חולה במהלך הקורס מה קורה אז? האם המורה ישב איתי פרטנית או שאצטרף לקורס מקביל על בסיס אותו שיעור שהפסדתי? איזה פתרון ניתן לי?

  • מהו קצב הלימוד?

  • "בשעות המעבדה" איך המרצה מתכוון להעביר את הלימוד תתאר לי?

  • האם המכללה מתחייבת לך לעבודה בתום הקורס?

  • מה השכר שטכנאי מחשבים מתחיל מקבל? (מניסיוני השכר ההתחלתי הוא לא גבוה במיוחד נע בין 6,000 שקל ועד ל- 6,500 שקל שכר חודשי ברוטו, עליו מתווסף כמובן גם ניסיון כשיש יותר ניסיון ככה אפשר לדרוש יותר שכר חודשי). במידה ואתם כן סיימתם קורס אז אל תקפצו מעל לפופיק תעבדו בשכר בסיס נמוך ולאחר שתצברו מספיק ניסיון וידע בעל ערך מוסף וכישורים תוכלו לבוא במשא ומתן לבוס שלכם. ואם אתם מספיק פרודוקטיביים ורציניים בעבודה המעסיק על פי רוב יעלה לכם את השכר.

  • האם ניתן להגיע ל- 2 שיעורי ניסיון בחינם להתרשמות ראשונית? (זה ייתן לך אינדיקציה כללית)
    את שיעורי הניסיון תיקחו שיעור אחד בכיתה התאורטית של הלימוד, והשיעור השני תיקחו אותו ב- "פרקטיקום של המעבדה". ותנסו לבחון אם המרצה נמצא בתוך המעבדה ומסביר על כל החלקים בפועל, או שהוא יותר מחוץ למעבדה מאשר בתוך המעבדה או שותה קפה במקום לתת עבודה.

    בשיעור התאורטי תבדקו אם המרצה "פונה לתלמידים" לבדוק אם הם הבינו, מרצים כאלו הם המרצים הכי חזקים שיש בשוק, ובמידה והמרצה לא באמת אכפת לו אם הבינו או לא פשוט דוהר בחומר אל תרשמו למכללה בטח ובטח לא עם המורה הזה. ישנם דברים שאפשר לראות לפני הרשמה לקורס.

  • מה מחיר קורס טכנאי מחשבים שאתה נדרש לשלם?

  • במידה ואני לא מרוצה בתחילת הקורס או במהלכו, ואני רוצה לפרוש מהקורס האם יש החזר כספי מלא או חלקי ואם כן אז כמה ההחזר שלי יהיה?

 

קבלת החלטה באיזו מכללה לבחור:

להגיד לכם לקבל החלטה על סמך הנתונים השטחיים הללו זה יותר טוב מכלום אבל בואו אני אתן לכם כמה טיפים לבחירת החלטה מושכלת באיזו מכללה לבחור. קודם כל הכי חשוב שתדעו שאתם בעלי הבית, שאתם הם אלו שמשלמים את המשכורת של המרצים, המשכורת של נציגי המכירות במכללה, ואתם הם אלו שבסופו של דבר צריכים להיות מרוצים מהשירות, מאופן הלימוד, מרמת ההשכלה שהמכללה מציעה, ככה שאם אתם מקבלים שירות גרוע עוד בהתחלה כמו שלא עונים לכם לטלפון או חוזרים אליכם שבוע לאחר מכן אז ישר אל תסכימו להתקשרות מסוג זו, ברוך השם יש עוד מכללות ללימוד מקצועות ההייטק בישראל.

נתחיל מגודל הכיתה: עדיף ללמוד בכיתה קטנה מאשר בכיתה גדולה, בגלל שקודם כל היחס הוא יותר אישי, המרצה יכול להגיע לכל תלמיד מה שבכיתה גדולה המרצה פשוט לא מסוגל להגיע לכל תלמיד. הלימוד בכיתה קטנה הוא הרבה יותר פרסונלי והכוונה היא שגם מבחינת "לא הבנתי" המרצה יכול קצת יותר להתעכב ברמה ניכרת אולי 75% לפחות בכיתה קטנה ובכיתות מרובות תלמידים שהם בערך 12 תלמידים ומעלה אחוזי המרצה שיאפשרו להשקיע בתלמידי "לא הבנתי" יהיה משהו כמו 5% במקרה הטוב. וכן נציגי המכירות יבטיחו לכם כל מיני הבטחות, ואתם אל תאמינו. אני כותב את כל זה מניסיון אישי בלבד.

קצב הלימוד: אני שוב פעם נוגע לגודל הכיתה כי זה נושא כה מהותי שאנשים לא שמים עליו דגש כשהם נרשמים לקורס טכנאי מחשבים ואז פורשים כי הם פשוט "לא מבינים" את החומר הנלמד. לרוב מבחינה סטטיסטית כיתות גדולות מתייחסות לכל התלמידים כאל יישות אחת זאת אומרת שאין דבר כזה "לא הבנתי" ואם לא הבנת "תישאר מאחור", ברוב המקרים כן יש פערים השכלתיים בין התלמידים של כיתות גדולות לכיתות קטנות והסיבה היא שהמרצה פשוט טכנית לא יכול לתת תשומת לב מלאה לכל התלמידים בכיתה ויש את אלו שקצת מתקשים אז הם פשוט יישארו מאחור. חשוב להבין שמי שלא מבין מה שאני כותב אז אני כותב על "קצב הלימוד", מניסיוני מקצבי הלימוד בכיתות גדולות הוא מאוד גבוה, שיעור הגובה עומד על 150% ביחס לכיתות קטנות, המרצה פשוט רץ בחומר, עובר על החומר במהירות ומסביר במהירות כי הוא פשוט צריך להספיק את כל החומר. זה גם תלוי מאוד גם כן במרצה ועד כמה הוא יודע "לחזק" תלמידים שהם צריכים "חיזוק" וגם עד כמה תלמידים יש בכיתה שהוא יכול "לקרוע את עצמו" וגם עד כמה המרצה אכפתי בהעברת החומר הלימודי. מניסיון אני כותב לכם שמאוד קשה ללמוד כשיש המון תלמידים אמנם אתם תוכלו לדעת את הבסיס, אבל לפעמים יש מעבר לבסיס ובעיקר בתחום טכנאי מחשבים.

מי המרצה: אל תתביישו ותבקשו לדבר עם המרצה לפני תחילת הרשמה לקורס טכנאי מחשבים, בשיחה עם המרצה שאלו אותו שאלות כלליות וגם שאלות אישיות כמו כמה זמן הוא עוסק בתחום, מה הידע שלו, מה הניסיון שלו, ומה החומר הנלמד בקורס, ולאחר השיחה הקצרה הכללית עברו לשיחה פרסונאלית, חשוב לי להבהיר חד וחלק פה! שאם יש לכם כל מיני קשיים ואתם זקוקים לכל מיני "חיזוקים ו/או עזרה" אל תתביישו לבקש מהמרצה באופן אישי לפני תחיל הקורס וגם מצוות מנהלי המכירות של הקורס. אם יש לכם קשיי קשב וריכוז, ADD או ADHD, אתם צריכים תוספת זמן למבחן בגלל כל מיני קשיים, או שיש לכם בעיה פיזית או רגשית כלשהי אנא יידעו את המרצה בנוגע לזה. אל תתייבשו ותדעו לכם שזה יכול לעזור להצלחת הקורס שאתם לוקחים. אל תשכחו שכשאתם נמצאים בקורס אתם יושבים עם עוד חברים לכיתה שלא בהכרח הם יהיו החברים הטובים שלכם ולפעמים הם בגלל לא האנשים שהייתם בוחרים ללמוד איתם את הקורס וגם איתם צריכים להסתדר, בנוסף לזה חשוב מאוד לערב את המרצה בכל הלבטים שיש לכם לגבי הקורס. ודבר חשוב נוסף זה שתערכו רשימה של קשיים או מה יגרום לכם להצליח בקורס ותנסו לגייס את המרצה ואנשי המכירות כדי שיעזרו לכם להצליח בקורס, כי למעשה ההצלחה שלכם בקורס היא ההצלחה שלהם גם כן כי אז אתם תפנו אליהם עוד אנשים ותמליצו על המכללה.

כאן אני אספר סיפור אישי שקרה לי: לפני מספר שנים רציתי לשדרג את קורות החיים שלי לפיכך נרשמתי לקורס טכנאי סלולר במכללת סל סקול בגבעתיים ובתחילת הקורס היה לי קושי מסוים כתבתי הודעת ווצאפ למנהל המכללה רן והוא כתב לי שהוא יטפל בזה. והפלא ופלא, העניין באמת טופל. כן חשוב לי לציין שהמרצה "ברוך" שלימד את הקורס היה פשוט מדהים, ההתייחסות שלו כלפי התלמידים הייתה פשוט  מעוררת הערצה, ההסברים, הוא פשוט מורה מעולה, הוא הצליח להבין שלכל תלמיד יש קושי כזה או אחר והוא הצליח להתאים את עצמו לתלמידים ולהעביר את שיעורי הקורס בצורה באמת פנומנאלית. פשוט מרצה ברכה, ומנהל מכללה פשוט מותק של בנאדם. מעבר לזה שאני ממליץ ללמוד שם, השיעור החשוב שלמדתי זה שלא צריך להתבייש לפנות כשמתעורר קושי או סוגיה כזו או אחרת ובתקווה שמנהל המכללה והמרצה יהיו  מספיק קשובים ואכפתיים כדי לפתור את הבעיה. אם תשאלו אותי למה אני כן ממליץ על מכללת סל סקול? אז כי קודם כל הכיתות שם הן קטנות, קצב הלימוד הוא ממש פרסונלי, המרצה אכפתי, המנהל של המכללה מותק של בנאדם חשוב לו שהתלמיד יצא מרוצה, ובפרקטיקה המורה עובר ורואה אם התלמידים מרכיבים נכון או לא את הטלפון הסלולרי ובמידה ולא מתקן אותם ברגישות נפלאה. אגב כאחד שסיים את קורס טכנאי סלולר דרג א' עד ד' אין לכם מושג כמה הקורס הזה הוסיף לי לרמת הידע האישי שלי בנושא טכנאי מחשבים, לדעתי זה קורס חובה לכל "טכנאי מחשבים" שרוצה לשדרג את רמת הידע שלו ואת קורות החיים שלו וזה ייתן לו BOOST נהדר במציאת עבודה כי יש שם נגיעה גם כן באלקטרוניקה ובהבנה שלה שנוגעת גם כן לתחום המחשבים. 

היזהרו מניפוח שעות הלימוד כפרקטיקה מעשית: בהרבה מכללות למקצועות ההייטק למדו שיטה "מנפחים" את שעות "הפרקטיקה" ככה שלפני הרשמה לקורס "מציגים לסטודנט העתידי" את שעות הקורס ואז אומרים "נו אצלנו אתה מקבל 500 שעות פרקטיקה במעבדה מעשית ואצל האחרים לא. תיזהרו מזה. במכללות שכן יצא לי להיתקל בהם זה שהמרצים בשעות הפרקטיקה לא כאלו משקיעים, בלימוד התאורטי הם משקיעים, אבל בפרקטיקה לא יודע אבל משום מה זה לא עובד כמו שצריך, במרבית המקרים המרצה פשוט עוזב את כל התלמידים לפרק ולהרכיב מחשבים ויוצא לעשן סיגריה או לאכול בקפיטריה ופשוט עוזב אותם לנפשם. לדעתי זו טעות חמורה מבחינת מכללות שלא שמות לב לעניין הזה, ודווקא בפרקטיקה המרצה צריך לתת דגשים מאוד ברורים לגבי כל הנושא התאורטי שנלמד וזה חייב לתת לו חיזוק אבל בפועל זה נראה הרבה יותר גרוע מכפי שזה נכתב. אגב בטח אתם תשאלו אותי אז איך זה שבמכללת "סל סקול" שלמדתי דווקא אהבתי את "המעבדה המעשית", זה כי ישנם מספר שיעורים קצרים בנושא תאוריה וכל ייתר הקורס הוא "מעבדה בפני עצמה" שבה המרצה נמצא בכיתת הלימוד, עונה על שאלות, מדריך מה לפרק ומה לא לפרק, זה מתנהל בצורה כל כך מקצועית עד שהייתי חייב לצרף את הדוגמא הזו. חשוב מאוד להבין שבמכללה ספציפית הזו הדברים  מתנהלים כמו שצריך, והפרקטיקה בקורס טכנאי סלולר במכללת סל סקול היא למעשה הקורס עצמו זה לב העניין. ולפי דעתי אנשים שיצאו מהקורס שם ייצאו הרבה יותר חזקים מאשר אנשים שעברו לימוד של כל כך הרבה תאוריה כי הלימוד נעשה דרך הרגליים, או במקרה הזה דרך הידיים. וכן אני יודע שהכתבה עוסקת בקורס טכנאי מחשבים אבל הדוגמא שהבאתי יכולה להיות מכל קורס כזה או אחר שאתם לוקחים ולא בהכרח חייבת להיות מתחום של סלולר, ובגלל החוויה הטובה שהייתה לי במכללה החלטתי לפרגן לה ולהביא אותה בתור דוגמא אישית איך מנהל מכללה ומרצה צריכים להתנהג כי אז כמו שאתם רואים אני כותב פה על המכללה וכן הם השאירו אצלי חוויה מאוד טובה.

תנאי תשלום ועלויות: מנהלי המכירות של המכללה אמרו לכם את מחיר הגדר שלהם, תתמקחו איתם, תנו להם את ההרגשה שאתם לכאורה לא צריכים את הקורס, אל תתלהבו יותר מדי בהתחלה, תאמרו להם שיתנו הנחה אולי יש להם איזו הנחה בהרשמה מוקדמת לקורס, תבדקו הנחת  מזומן או בתשלום אחד למרות שאני בעצה לחלק לתשלומים את הקורס בהמחאות או בכרטיס אשראי כי אין לדעת אם תהיו מרוצים מהקורס או לא וכשלא שילמתם הכול במכה אחת זה ייתן לכם יותר מרחב תמרון. תבדקו איתם מה קורה במקרה של ביטול הקורס לאחר מספר ימי לימודים ותנסו למתוח את הגבול גם לביטול קורס במהלכו לפי זמנים שונים, תבדקו בגין אפשרות להחזר כספי יחסי ואם אומרים לכם "יחסי" בצורה כללית מדי תבדקו מה זה אומר "יחסי" וכמה זה מבחינת אחוזים?

הכול מעוגן בחוזה הלימוד: מכירים את המשפט "אם זה לא נכתב זה לא קיים?" גם במקרה הזה זה ככה. בחוזה ההתקשרות מולכם לבין המכללה בקשו להחריג בחוזה כל מיני סעיפים למשל ביטול התקשרות שתוכל להיעשות על פי הצרכים שלכם גם כן, אם צריך לתקן אז תתקנו את החוזה שיתאים גם לכם, במידה והמכללה לא מאפשרת בכלל להתעסק עם שינוים בחוזה אז יש 2 אפשרויות או שתגידו ביי ביי למכללה ותעברו למכללה חלופית או שתתפשרו בנושא שעליו אתם רוצים להחריג. מניסיון שלי בכל מה שקשור ל- "ביטול התקשרות" בטח ובטח בזמן קצר כמו מספר ימי לימוד אין שום סיבה שנראית לעין ולא נראית לעין שלא תקבלו החזר כספי מסוים. אני מסכים שגם למכללה יש הוצאות והיא שמרה לכם מקום בקורס אבל בכל זאת מכללה שמכבדת את עצמה לדעתי תיצור לעצמה מנגנון של הבאת תלמידים שמתאימים לקורס ואף תאפשר להם לחלק אולי את הקורס לחלק הראשון במחיר מסוים ובמידה והסטודנט מרוצה שימשיך לחלק השני וכל הקורס יעלה לו יותר זול. כי חייב להיות מנגנון מסוים שיבטיח שהסטודנט יהיה מרוצה וגם כן שהמכללה תהיה מרוצה לשני הצדדים כמובן, והכול חייב להיות מעוגן בחוזה, כי מה שלא מעוגן אז זה לא קיים.


אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.


קרדיט תמונה:

Photo by NeONBRAND on Unsplash