מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום ראשון, 28 בפברואר 2021

אין מספיק זיכרון במחשב מה אפשר לעשות?

אין מספיק זיכרון במחשב מה אפשר לעשות

בהרבה פעמים אני נתקל באנשים בפורום שכותבים שאין להם מספיק זיכרון במחשב, וישר מזמינים טכנאי מחשבים שיתקין להם כרטיס זיכרון נוסף, הדבר עולה להם לא מעט כי הגעת טכנאי לבית הלקוח זה בערך סכום שנע בין 150-250 שקלים ויש שגובים יותר, ועל התקנת כרטיס זיכרון גם לוקחים ובנוסף גם כן על הכרטיס זיכרון עצמו גם גובים כסף.

 

האם בכל מקרה צריך לקנות כרטיס זיכרון?

הכול תלוי ברמת השימוש שלכם ובצורך שלכם אבל לא רק. ניקח לדוגמא מחשבים שמריץ ווינדוס 7 שעליו מותקנות מלא אפליקציות ותוכנות שרצות ברקע, נשאלת השאלה האם בכל מקרה יש צורך להגדיל לו את נפח הזיכרון? השאלה היחידה היא "כמה זיכרון יש לו עכשיו" אם יש לו 4 גיגה זיכרון ולאחרונה המחשב מתחיל לגמגם, צריך לשאול את השאלה האם זה בגלל כרטיס הזיכרון או לא, לא תמיד משתלם לשדרג כרטיס זיכרון ואפשר פשוט להסתפק בהסרת יישומים שתופסים מקום בזיכרון.

 

איך המשתמש עובד עם המחשב?

ישנם אנשים שפותחים לפחות 15 דפדפני גוגל כרום או 15 דפדפנים של מיקרוסופט EDGE או דפדפן אחר, ובמקביל אפליקציות שונות פתוחות אצלם כדוגמת: סקייפ, ווצאפ למחשב, מחשבון, 4 קבצי וורד פתוחים ועוד מספר טפסי אקסל. נשאלת השאלה האם באמת כל האפליקציות האלו חיבות להיות פתוחות? האם כל המסמכים צריכים להיות פתוחים? תדעו רק שבגישה נכונה ובשיטת עבודה נכונה יותר אתם תוכלו להפחית לפחות 30-50% מזלילת הזיכרון במחשב שלכם, וזאת מבלי להצטרך לבצע שדרוג לכרטיס הזיכרון במחשב. פשוט מאוד תסגרו תוכנות שאתם לא צריכים אותם

 

ומה עם אנטי וירוס?

גם פה יש מוקש, יש הרבה תוכנות של האנטי וירוס, מרביתם זוללות כמויות זיכרון אדירות, אז מה כן לעשות? אפשר להשתמש באנטי וירוס למחשב אבל צריך גם להבין שיש כאלו שזוללים כמויות רבות של זיכרון ויש כאלו שפחות, אני באופן אישי משתמש באנטי וירוס AVG בגרסה החינמית, וזה זולל זיכרון נכון אבל לא כמו הגרסה המלאה שכוללת עוד הרבה יישומים ששוכנים שם בזיכרון.

 

האם לקנות מחשב חדש או לשדרג כרטיס זיכרון?

זה מאוד תלוי בהרבה מאוד אלמנטים החל מ: לפני כמה זמן קניתם את המחשב שלכם כלומר כמה זמן המחשב נמצא אצלכם? אם זה מחשב שנמצא אצלכם במשך 5 שנים ומעלה עדיף לשדרג מהרבה סיבות שקשה לי להיכנס אליהם פה. או לכל הפחות עדיף לנסות להפחית במספר המשימות הפתוחות ואולי אף להסיר תוכנות שלא בשימוש כדי שלא יתפסו מקום בזיכרון (חלק מהם תופסות). אם אתם יכולים להמשיך ולהשתמש במחשב הקיים מבלי להיתקל בתופעת איטיות רבה מאוד אז עדיף ואם לא אז פשוט תרכשו מחשב חדש והפעם תדאגו שבמחשב החדש יהיה מספיק זיכרון וזיכרון של 16 גיגה זה המון כמו שאנשים חושבים, לדעתי כיום שווה לכל הפחות שיהיה 16 גיגה זיכרון ככה שתוכלו לעבוד עם המחשב כמו שצריך מבלי שהוא יתקע לכם כל רגע.

 

אני חושב באופן כללי שסיימתי עם הכתבה לגבי האם באמת כדאי להרחיב כרטיס זיכרון או שאפשר לצמצם תוכנות פתוחות במחשב ואולי אף להסיר מספר תוכנות במחשב כדי לצמצם את התוכנות שזוללות לנו משאבים רבים במערכת. במקרים רבים גם טכנאי מחשבים יכול לבדוק לכם את המחשב, ולעבור ביחד אתכם על תוכנות שמקשות על המערכת ולראות מי התוכנה שזוללת הכי הרבה או אפילו על מספר תוכנות קטנות שזוללות כמו אחת גדולה משאבי זיכרון, וככה להיפטר  ממנה.

 

חשוב שתדעו שבחיפוש אחר תוכנות שזוללות לכם זיכרון אתם לא צריכים לאמוד על התוכנה שצורכת לכם הכי הרבה זיכרון במחשב אלא בעיקר על אותם תוכנות קטנות שכולן מצטרפות ביחד לתוכנה אחת גדולה שזוללת לכם הרבה זיכרון ככה אפשר לראות לדוגמא אפליקציית משחקים קטנה זוללת 2 מגה, ועוד דפדפן כרום נגיד צורך עוד 16 מגה, וכן הלאה... בסופו של דבר כולם מתחברות למקשה אחת ויוצרות עומס קשה ורציני ככה שלכל אחת מהן יש משקל גם אם זה נראה זניח שכל אחת מהן צורכת מספר מגה קטן זה נראה לגיטימי וקטן אבל הדבר לא ככה.

 

מקווה שנהניתם מהמדריך, שתפו את הפוסט עם חברים שלכם והירשמו עוד היום לבלוג ותוכלו לקבל מייל בכל פעם שאני מוציא כתבה או פתרון לתקלה חדש.


אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.

 

קרדיט תמונה:

Photo by Kari Shea on Unsplash