מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום ראשון, 18 באפריל 2021

המחשב נפל והווינדוס לא עולה לווינדוס מה עושים?

המחשב נפל והווינדוס לא עולה לווינדוס מה לעשות
לפעמים המחשב הנייד שלנו פשוט נופל לנו הידיים, כן אני יודע זה ממש לא נעים, ואיך שהוא נופל פתאום אנחנו רואים מסך שחור. כשאנחנו מנסים להדליק את המחשב הנייד אז אנחנו רואים את ההודעה המוכרת לכולנו (הטכנאים) no bootbale device found מה ההודעה הזו אומרת? ואיך מעלימים אותה ומחזירים את הווינדוס הישן והטוב שהיה לנו לפני הנפילה? בואו נצלול לכתבה...

  • אפשרות ראשונה – הדיסק הקשיח במחשב הנייד השתחרר קצת מהמקום ובגלל שאין מגעים המחשב הנייד לא מזהה את הדיסק הקשיח. אם כי זה לא שכיח בגלל שלרוב רוב הדיסקים הקשיחים מחוזקים בברגים לתשתית הפלסטית.

  • אפשרות שניה – שהדיסק הקשיח הלך לעולמו. שימו לב! אם הדיסק הקשיח היה מכני סיכויי השרידות שלו אפסיים. אם הדיסק הקשיח היה SSD סיכויי השרידות שלהם טובים יותר.

  • אפשרות שלישית – סוללת ה CMOS השתחררה והמחשב איבד את ה BIOS. הסיכוי של זה גם כן קלוש אבל צריך לקחת את כל האופציות

 

איך פותרים?

קודם כל אנחנו נעלה את המחשב הנייד ונעלה את ה BIOS, נבדוק אם המחשב מזהה את הדיסק הקשיח. במידה ויש זיהוי אנחנו ננסה לבדוק אם ה BIOS מוגדר שיעלה דרך המחשב הנייד. במידה והביוס לא מזהה את הדיסק הקשיח אנחנו נשלוף את הדיסק הקשיח מהמחשב הנייד ונתקין אותו "במגירת דיסקים" נחבר אותו למחשב אחר ונבדוק תקינות. במידה והוא תקין/צולע אז נמליץ על רכישת דיסק קשיח חדש ועדיפות ל SSD שהוא בין 480 גיגה עד 1 טרה. ננסה להציל את החומר למשתמש באמצעות העתקה לדיסק קשיח חיצוני ולאחר מכן נשפוך אותו לדיסק הקשיח שהמשתמש קנה.

נבצע פרמוט והתקנה מחדש של מערכת ההפעלה ווינדוס, והמשתמש יידרש לשלם על "רישיון למערכת ההפעלה ווינדוס" או בצורה עצמאית או שירכוש רישיון חוקי לווינדוס דרך הטכנאי. במידה והמחשב שלו היה כבר עם ווינדוס יש לבדוק איזו גרסה הייתה לו כי ברוב המקרים מספר הרישיון כבר צרוב בתוך לוח האם והאקטיבציה פשוטה יותר ונעשית אוטומטית.

לאחר ההתקנה הטכנאי ישפוך למשתמש את כל ה DATA  שהצליח לשחזר לדיסק הקשיח שנמצא בתוך המחשב הנייד.

 

האם שווה לבצע תיקון למחשב נייד שלא נדלק מנפילה?

ובכן התשובה היא מאוד טריקית כי רק בדיקה של טכנאי תעלה לכם בערך בין 150-350 שקלים. במידה ומדובר על "תיקון בקטנה" כלומר שהטכנאי מגיע אליכם ומפרק ומחזיר בחזרה את הדיסק הקשיח או משנה הגדרות ב BIOS אז זה יכול להסתכם ב 150-350 שקלים עבור ביקור טכנאי. במידה ויש פה עניין של רכישת דיסק קשיח + התקנה + גיבוי חומר + שחזור חומר, כאן כבר המשתמש מסתבך ועשוי לצאת עם מחירים כמעט כמו מחשב חדש ואני לא צוחק.

אם נגיד טכנאי יפרק לכם את תמחור העבודה אז זה הולך ככה:

  • ביקור טכנאי מחשבים עד הבית עולה בין 150-200 שקלים (מקוזז באופן יחסי מהתיקון)

  • החלפת חלק במחשב נייד עולה סדר גודל של בין 250-500 שקלים

  • דיסק קשיח SSD 1 טרה עולה בערך בין 400-500 שקלים

  • פרמוט והתקנה מחדש של מערכת הפעלה עולה 250-300 שקלים (תלוי כמה זמן הטכנאי עבד)

  • גיבוי ושחזור ה
    DATA של המשתמש מחיר  נע בין 500 שקלים צפונה. יכול להיות גם יותר זול או יותר יקר זה תלוי כמה זמן הטכנאי עבד על הדיסק הקשיח ומה הוא הצליח לשחזר.

 

ומה המחיר הסופי? (כמו הגששים שאומרים "מה היה לנו" והאלמנט און דה האוס)

נגיד לצורך דוגמא שהטכנאי שהגיע אליכם היה נחמד ולא לקח על הביקור ולקח רק על העבודה אז בואו נחשב את זה מהכיוון הזה ונתחיל מהסכום הקטן ביותר.

  • 250 שקלים החלפת תחלק
  • 400 שקלים עבור דיסק קשיח SSD
  • 250 שקלים עבור פרמוט
  • 500 שקלים גיבוי ושחזור DATA.
    הסכום שיצא = 1,400 שקלים לא כולל מע"מ. 

סכום מטורף לכל הדעות. וכן זה המחיר שלרוב יציעו לכם, נכון זה יקר, ולכן לא תמיד מומלץ לתקן מחשב אלא רק לשלוף את הדיסק הקשיח וישר כבר לקנות מחשב נייד חדש. אם יש לכם אחריות עדיין על המחשב הנייד אתם יכולים לנסות את מזלכם ולמסור את המחשב לתיקון על חשבון האחריות, רק תדאגו לבצע גיבוי של הדיסק הקשיח בדרך לא דרך. כי אצל היצרן הם דורסים את החומר ולא מגבים אותו, וכן זה לא משנה כסף תבטיחו להם עבור גיבוי הם פשוט לא עושים את זה.

קרדיט תמונה

Joshua Woroniecki on Unsplash


אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.