מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום ראשון, 11 באפריל 2021

איזה דיסק קשיח מומלץ למחשב?

איזה דיסק קשיח מומלץ למחשב

בכתבה זו אני אסביר לכם אילו סוגי דיסקים קשיחים ישנן בשוק המחשבים כיום לשנת 2021 כשהדגש הוא על היתרונות והחסרונות של הדיסקים הקשיחים השונים. בכתבה אסביר לכם על דיסקים מכניים, דיסקים מסוג הייברידיים, ודיסקים  קשיחים רגילים SSD וגם על SSD מסוג כרטיסון. אז בואו  נצלול לתוך הכתבה ולא נבזבז זמן  מיותר.

 

סוגי דיסקים קשיחים:

דיסק קשיח מכני רגיל: דיסק קשיח בעל ראש סיכה ומגנט, היתרון זול, החיסרון איטי יותר, רגיש לזעזועים וגם שכיח יותר מבחינת תקלות. הכי פחות אמין

דיסק קשיח הייברידי: דיסק קשיח מכני שיש לו חלק אלקטרוני עם זיכרון מטמון, יתרון מהיר יותר מהדיסק המכני זול יותר ביחס לדיסק המכני הרגיל והפשוט, החסרונות שלו הם שהוא עדיין מכיל בתוכו ראש סיכה ומגנט ככה שעדיין הוא רגיש לזעזועים, רגיש לתזוזות, וגם לו יש תקלות ששכיחות ואופייניות לדיסקים קשיחים מכניים פשוטים. דרגת אמינות בינונית

דיסק קשיח SSD: דיסק קשיח שעשוי כולו מכרטיס אלקטרוני שיושבים עליו רכיבים אלקטרונים שונים, הדיסק הוא בגודל דומה לדיסק המכני וההייברידי אך הוא קצת יותר רזה מהם. יש לא מעט יתרונות רבים מבחינת ביצועים ל- דיסק קשיח SSD כשהיתרון הגדול הוא שהוא הרבה יותר מהיר מהדיסקים המכניים בצורה רבה מאוד, ויתרון נוסף הוא שהוא לא רגיש לטלטולים להבדיל מהדיסק המכני, החיסרון שלו הוא תג המחיר שדורשים עליו. כדי להבין את פער המחירים אם ניקח דיסק קשיח מכני בעל נפח 1 טרה וניקח דיסק SSD פער המחירים ביניהם יכול להסתכם ב 500 שקל ויותר. אמין יותר

דיסק קשיח SSD M2 M3: דיסק קשיח SSD מהסוגים שצוינו הוא למעשה "כרטיסון" שמכניסים לתוך תושבת בלוח האם, ההבדל בין הדיסק SSD הרגיל לכרטיסון הוא שהכרטיסון הוא לא תופס נפח במקום האחרון במחשב והוא יושב על גבי SLOT בלוח האם של המחשב, הוא מהיר יותר, ולא תופס נפח גדול זה טוב בעיקר למחשבים ניידים קלי משקל, החיסרון תג המחיר הגבוה. אמין יותר

 

לקנות דיסקים קשיחים בארץ או להזמין מאתרים בחול?

אני חושב שיש יתרונות וחסרונות בכל קניה, קחו לדוגמא בנאדם שנכנס לאתר ישראלי וקונה דיסק קשיח הוא צריך לשלם מע"מ 17% ובנוסף המחיר יהיה תמיד פי 3 במקרה הטוב. אך לעומת זאת אם נסתכל על אדם שנכנס לאתר בחול וחיפש דיסק קשיח במחיר זול יותר הוא וודאי ימצא דיסקים במחירים שהם הרבה יותר זולים מכפי שניתן למצוא בישראל. כעת השאלה שצריך לשאול היא מה מקדם הביטחון שלכם.

לפי דעתי אין שום בעיה לקנות דיסק קשיח בחו"ל כל עוד שהוא "דיסק קשיח SSD", כי מבחינת אמינות הם הכי אמינים שיש, ובמידה ואתם רוצים לקנות דיסק קשיח מכני אז עדיף שתקנו אותו בישראל, חשוב להבין שכל ההבדל העיקרי פה הוא "ברמת האחריות", בארץ וודאי שיהיה לכם אחריות ואפילו אחריות טובה, אך שקונים מחוץ לישראל דיסק קשיח יהיה קשה לעקוב אחרי המוכר שמכר לכם וצריך לשאול שוב האם יש אחריות מטעם היצרן גם במדינת האם? שאלות מהסוג הזה הן חשובות בעיקר כשיש פער גדול במחיר.

אני אתן לכם דוגמא: אם ראיתם דיסק קשיח SSD בישראל שעולה לצורך דוגמא 200 שקלים ובחול ראיתם את אותו דיסק קשיח SSD ב 120 שקלים או 130 שקלים אז וודאי ששווה לכם לקנות אותו בחול כי פער המחירים עדיין משתלם. אבל אם ההבדלים הם פה שקל שם שקל אז עדיף שתקנו את הדיסק הקשיח בישראל. שוב תמיד תסתכלו על "מקדם הביטחון" במידה והמחיר הוא זול יותר בצורה משמעותית ואתם יכולים לקחת את הסיכון אז שווה לכם לקנות בחול. הכול שאלה של סיכון מול מחיר.

 

לסיכום:

אם אתם רוצים לשמור על החומר שלכם כמו שצריך, אז עדיף שתקנו דיסק קשיח מסוג SSD. אם מצאתם מחיר הרבה יותר טוב באופן משמעותי לדיסק קשיח מסוג SSD באתרים בחו"ל אז עדיף שתקנו משם אבל קחו בחשבון שישנו גם כן "מקדם סיכון" שהוא בטווח הארוך של שנה ומשהו. אך כל עוד לדעתי שאתם קונים מותג אמין אז אין שום בעיה: מותגים אמינים לדעתי הם סמסונג, סאן דיסק, טושיבה, וכל המותגים האיכותיים שיש להם בקרת איכות גבוהה, תוכלו לקנות גם כן מחנות ישראלית אבל המחיר יהיה בהתאם אבל גם כן מבחינת אחריות תמיד יהיה לדיסק קשיח אבא ואימא, מניסיון שלי אם המותג הוא אמין ועם קצת מזל אז אפשר לחסוך הרבה כסף בעלויות אבל הכול תלוי בניהול הסיכונים שאתם לוקחים.


מצאתי לכם כמה דיסקים קשיחים באתר המכירות EBAY במחיר משתלם:

לכניסה למוצר שמתפרסם באיביי לחצו על הקישור -דיסקים קשיחים SSD באיבי


אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.

 

קרדיט תמונה:

Claudio Schwarz | @purzlbaum on Unsplash