מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום שני, 12 באפריל 2021

מחשב נייד מתחמם תוך כדי משחק מה עושים?

מחשב נייד מתחמם תוך כדי משחק מה עושים
אחת התלונות השכיחות ביותר של גיימרים שמפעילים משחקי מחשב כבדים היא שהמחשב הנייד מתחמם תוך כדי משחק, אז בכתבה זו אני אתן לכם  מספר טיפים ועצות חכמות מיומני היקר כדי שתדעו מה יכולה להיות הסיבה לחימום יתר של מחשב ובנוסף אתן לכם מספר טיפים לפתרונות אפשריים, אז בואו נצלול פנימה...

 

הסיבות שיכולות לגרום למחשב נייד להתחמם

  • סיבה 1: הפעלת משחקים כבדים מאוד ביחס ליכולות החומרה במחשב

  • סיבה 2: אפליקציה תקועה במחשב

  • סיבה 3: חוסר במשחה טרמית על המעבדים

  • סיבה 4: הנוזל שבצלע הקירור התייבש ויש צורך להחליף את כל צלע הקירור

  • סיבה 5: אבק רב שהצטבר על פתחי האוורור השונים במיוחד היכן שנמצא המאוורר

  • סיבה 6: צוואר בקבוק שנוצר כתוצאה מחוסר בזיכרון במחשב, יש לשדרג לזיכרון גדול יותר

  • סיבה 7: צוואר בקבוק שנוצר כתוצאה מדיסק מכני במחשב, יש לשדרג לדיסק SSD  

 

אחד מפתרונות החימום הוא משטח קירור למחשב נייד

אחד מפתרון החימום ביותר הנפוץ למחשבים ניידים הוא משטח קירור. המשטח יושב לרוב מתחת למחשב הנייד ויש בו מאוורר אחד או יותר שתפקידם לקרר את המחשב הנייד כדי שהטמפרטורות שלו לא יהיו גבוהות מדי. ניתן לבדוק את הטמפרטורות באמצעות כל מיני תוכנות או הדרך הפשוטה ביותר היא לשים את היד שלכם בתחתית המחשב הנייד ולראות אם היד שלכם סולדת ממנה או לא. רכישת משטח קירור למחשב נייד יכול להאריך לכם את חיי המחשב הנייד, משום שכל חימום גורם לקצב מואץ של בלאי לרכיבים שמוטבעים על גבי לוח האם וגם כן לרכיבים הנשלפים כמו דיסק קשיח, וכרטיס זיכרון, אך לרוב החימום נוגע בעיקר ללוח אם.

 

איך לבחור משטח קירור למחשב נייד?

  • גודל המחשב הנייד: לגודל המחשב הנייד יש השפעה מכרעת בבחירת משטח הקירור, ישנם לא מעט משטחי קירור למחשבים ניידים שהם בגדלים שונים כמו: 14 אינץ, 17 אינץ, 15.6 אינץ, וגם 19 אינץ, חשוב שתבינו שהמאוורר שנמצא מתחת למחשב הנייד צריך להיות תואם לגודל המחשב הנייד ככה שהוא יכסה את כל המחשב ובמידה וקניתם משטח קטן  יותר אז הקירור עשוי לא להגיע לאזורים מסוימים במחשב הנייד ולפיכך גם כן הקירור של המחשב הנייד יהיה חלקי.

  • מספר המאווררים במשטח הקירור: פעם אחת נשאלתי "מה עדיף מאוורר אחד במשטח הקירור או כמה מאווררים"? ובכן התשובה לשאלה הזו היא שעדיף מספר מאווררים על מנת לפזר את החום בצורה שווה. אך עם זאת גם מאוורר אחד הוא בסדר אבל אם יש לכם אפשרות לרכוש משטח קירור עם מספר מאווררים אז וודאי שזה עדיף. שאלה נוספת היא "האם צריך שיהיה אור LED על גבי משטח הקירור ואיך הוא משפיע", אז אין צורך באור לד על משטח הקירור אם כי זה יותר ליופי ולתצוגה, אני חושב שעדיף לקנות משטח קירור ללא אור לד בגלל שקודם כל זה צורך גם קצת חשמל ובנוסף זה לוקח חלק מהעוצמה של סיבובי המאווררים שעליהם נדבר בפסקה הבאה.

  • מספר הסיבובים המומלץ למשטח הקירור: נשאלתי שוב שאלה "מה ההבדל בין מספר סיבובים קטן לבין מספר סיבובים רב יותר? האם יש לזה משמעות ברכישת משטח קירור חדש למחשב נייד?" ובכן כן! יש לזה משמעות, ואני אפרט יותר לעומק כעת: מספר הסיבובים למשטחי קירור כיום וזה נכון לגבי שנת 2021 הוא בין 950 עד ל- 1800 RPM שהמונח הזה הוא קיצור של Routing Per Minutes. ככל שמספר הסיבובים הוא רב יותר ככה המחשב יתקרר טוב יותר ובפרק זמן מהיר יותר. אך כאן יש גם קאטצ', ככול שמספר הסיבובים רב יותר ככה "הרעש" שמשטח הקירור יעשה לכם באוזן הוא רב יותר. זאת אומרת שלפני הרכישה אתם צריכים לשאול את עצמכם האם אתם מוכנים לסבול רעש של מאווררים בתוך האוזן תוך כדי שימוש במחשב וזה במידה ואתם רוכשים משטח קירור למחשב נייד בעל מקסימום הסיבובים לדקה. במשטחי קירור שהם בעלי מאפיינים של סיבובים יחסית נמוכים לדקה כמו 950-1,200 אז כמות הרעש שבוקעת ממשטח הקירור היא פחות או יותר סבירה לאוזן. זה פרמטר מאוד חשוב שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני שאתם קונים משטח קירור באינטרנט.

  • סוג חיבור USB או חשמל?: כשאתם רוצים לבחור משטח קירור אתם צריכים לקחת בחשבון אם המשטח הוא בעל חיבור של USB שאותו תוכלו להצמיד למחשב הנייד שלכם או שהוא מבוסס על חשמל. אם תשאלו את דעתי מוטב לקחת חיבור USB ואם יש לו אופציה גם להיות נטען או להיות מחובר לחשמל אז מה טוב. הסיבה העיקרית שאני כן ממליץ זה בגלל העובדה שמחשב נייד נקרא "מחשב נייד" והניידות בו היא חשובה מאוד, ככה שאתם  לא תצטרכו להיות מוגבלים במידה ואתם תלכו עם המחשב הנייד לבית קפה או לאזור מסוים ללא חיבור לחשמל ואז פשוט אתם תתקעו.

 

הבהרה חשובה מאוד!

משטח קירור הוא לא פתרון למחשבים ניידים שסובלים מחימום יתר במחשב, אלא הוא נועד רק על מנת לקרר ולצנן את המחשב הנייד שלכם, והסיבה שאני כותב את ההבהרה הזו היא כדי שתבינו שלעיתים בעיות חימום במחשב נובעות מבעיות פנימיות של המחשב ומשטח קירור הוא יכול להוות לפעמים רק כפלסתר ולא לפתרון של ממש, באופן כללי כן מומלץ להשתמש במשטח קירור כדי לשמור על אורח החיים של המחשב וזה יכול לפתור בעיות חימום אך מאידך במידה ויש בעיה פנימית במחשב ואתם משתמשים במשטח קירור זה אולי יכול להוות לכם כפתרון זמני עד שתתקנו את המחשב הנייד שלכם.

 

קרדיט תמונה:

Photo by Ivan Shilov on Unsplash


אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.