מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום שלישי, 13 באפריל 2021

שדרוג מחשב נייח או נייד כדאי או לא?

שדרוג מחשב נייח או נייד כדאי או לא
שדרוג חומרת המחשב הנייח או הנייד עשוי לשפר לכם את ביצועי המחשב וגם את חוויית השימוש, אך נשאלת השאלה האם תמיד שדרוג היא האופציה הטובה ביותר או שעדיף כבר למכור את המחשב שלכם באחד מאתרי יד 2 ולקנות מחשב נייד חדש שיש לו אחריות לפרק זמן די ארוך. אז מה אתם אומרים? האם לקנות מחשב חדש או לשדרג את החומרה של המחשב שברשותכם?

שדרוג הוא מדד של סיכון מול סיכוי

אם קניתם בשנה-שנתיים האחרונות מחשב ואתם רוצים לשדרג אותו אז יש לכם אור ירוק לשדרוג . אבל! וזה אבל גדול! אם קניתם את אותו מחשב והחומרה שלו במעמד הקניה הייתה חלשה מאוד, אז צריך לשקול שוב האם זה כדאי. חומרה חלשה זה אומר שאם קניתם מחשב נייד לדוגמא והיה לו מעבד סלרון או מעבד i3 מדור 1, אז שווה לשקול את הסיכוי מול הסיכון, כי יכול מאוד להיות ששווה לכם למכור את המחשב ולקנות משהו חזק יותר. שימו לב שככל שהזמן עובר ככה דרישות החומרה למשחקים ולאפליקציות גדל, ככה שגם על פרמטר זה צריך לשים דגש בחשיבה על שדרוג. בהמשך הכתבה אני אעסוק בחלקים השונים שיכולים לקבל שדרוג ועל כדאיותם הכלכלית.

האם כדאי לשדרג את הדיסק הקשיח?

מחשבים רבים נמכרים עם דיסקים מכניים שקצב סיבוב ה RPM שלהם הוא נמוך מאוד, ואם לא די בזה אז היכולות הביצועיות שלהם היא די נמוכה ומעניקה למשתמש איטיות בלתי פוסקת בשימושים השונים במחשב. רכישת דיסק קשיח SSD תשפר את ביצועי הממחשב בצורה פנומנאלית והמחשב שלכם פשוט יטוס, במקרה הנוכחי לפי דעתי זה כן שווה את ההשקעה גם אם המחשב שלכם הוא "לא שווה השקעה" מכל סיבה שהיא ואני אסביר גם מדוע: דיסק קשיח ניתן "להעברה", זאת אומרת שאם אתם החלטתם שאתם קונים מחשב חדש אז תמיד תוכלו לקחת את הדיסק ולהתקין אותו במחשב החדש, להבדיל מכרטיס זיכרון וכרטיס מסך שאותו לא בהכרח תוכלו להתקין במחשב חדש.

האם כדאי להגדיל זיכרון למחשב?

כיום רוב יצרני המחשבים הגדולים מוכרים מחשבים ניידים ונייחים עם 8 גי'גה זיכרון כבסיס התחלתי. אם אתם רוצים לשדרג את כרטיס הזיכרון שלכם במחשב אתם צריכים לשקול את הסיכוי מול הסיכון, כלומר האם שווה להשקיע כסף במחשב ישן בן 5? לפי דעתי לא. האם שווה להשקיע כסף במחשב שכל הזמן יש לו תקלות וקלקולים? וודאי שלא. אבל אם המחשב שלכם מתפקד והוא פחות מבן 2 עד 3 שנים אז כן שווה להתקין בו כרטיס זיכרון למחשב נייד כי אז אתם תוכלו ליהנות משיפור ביצועים והמחשב שלכם לא כל שניה יתקע בגלל חוסר בזיכרון שזו הרעה החולה בכל המחשבים. שימו לב! כרטיס זיכרון הוא מותאם למחשב ולכן להבדיל מדיסק קשיח קיים הסיכוי שלא תוכלו להעביר אותו למחשב חדש במידה ותקנו בעתיד ככה שגם על פרמטר זה צריך לשים לב בקבלת ההחלטות.
 

האם כדאי לשדרג את כרטיס הסך?

אם יש לכם מחשב נייד אז תשכחו משדרוג לכרטיס המסך כי אין אפשרות משום שבמחשב נייד הכרטיס הגרפי הוא מוטבע ומולחם על גבי לוח האם. אם יש לכם מחשב נייח אז אין שום בעיה לשדרג את כרטיס המסך אבל גם פה בדיוק כמו כרטיס הזיכרון צריך לשאול את אותם שאלות. ישנם כל מיני סוגים של כרטיסי מסך למחשב נייח שאפשר לקנות, יש כרטיסים שהם יקרים יותר ויש זולים יותר, יש איכותיים יותר ויש איכותיים פחות, השאלה היא שאלה של תקציב מול התועלת והצרכים שלכם. אם למשל אתם לא גיימרים אבל כן חשוב לכם שהביצועים יישמרו ויהיו סולידיים אתם תמיד יכולים לקנות כרטיס מסך שתג המחיר שלו בינוני, אם אתם גיימרים פה כבר השיקול הוא שונה לגמרי, הוא עומד בין שדרוג כל המחשב לבין התקנת כרטיס מסך חדש שכאן זה שיקול שצריך לבדוק בן כמה המחשב ואיזו חומרה עוד נדרשת לשדרג בו כי לפעמים שדרוגים עשויים לעלות כמעט כמו מחשב חדש, ולכן אם יש לכם מעבד ישן אז אולי שווה לשקול לקנות כבר מחשב חדש.

סיכום:

בכתבה זו למדנו את כל השיקולים הרבים שצריך לקחת לפני שדרוג המחשב הקיים, באתרנו תוכלו להמשיך ולצפות בכתבות נוספות שמפרסמות מעת לעת כדי להגדיל את הידע שלכם בכל מה שקשור לתקלות ולפתרונן.


קרדיט תמונה:

אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.