מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום שבת, 10 באפריל 2021

איזה מחשב נייד מומלץ לסטודנט?

איזה מחשב נייד מומלץ לסטודנט
נרשמתם לתואר ראשון או לקורס מקצועי אך אז נזכרתם ששכחתם את הדבר הכי חשוב והוא מחשב נייד, אז התחלתם לחפש בחנויות מחשבים אחר מחשב נייד לסטודנטים שיכול לענות לכם על הדרישות, אבל אז נתקלתם במגוון גדול מאוד של מחשבים ניידים עד שכבר איבדתם כיוון. אל דאגה, בכתבה זו אני אתן לכם מספר טיפים איך לבחור מחשב נייד מנצח לסטודנטים שיוכל לענות על הצרכים שלכם. אז בואו ולא נבזבז זמן יקר וצלול פנימה אל הכתבה שתעשה לכם סדר בעניינים.

 

מה אתה לומד?

התאמת המחשב הנייד לסטודנט תלויה בהרבה מאוד מקרים "בהתאמה אישית", ובמקצוע שאותו הסטודנט לומד. כך ניתן לומר שבחור שלומד הנהלת חשבונות יוכל להסתפק במחשב די בסיסי עם מעבד i3 וזיכרון 8 גיגה זיכרון. לעומת בחור שלומד גרפיקה ממוחשבת ששם "דרישות החומרה" גבוהות בהרבה יותר מאשר "דרישות החומרה לתוכנות הנהלת חשבונות".

אני תמיד אומר שהצרכים של כל "משתמש" הם בהתאמה אישית, זאת אומרת שמחשב שמתאים לך לא בהכרח יתאים לשכן שלך. כך שאם אתה סטודנט להנהלת חשבונות אבל אתה גם עושה עבודות בגרפיקה ממוחשבת כהשלמת הכנסה אז וודאי שלא יתאים לך מחשב עם מעבד i3 ותצטרך לקנות מחשב הרבה יותר חזק עם מעבד i7 לפחות ועם 16 גי'גה ביט זיכרון לפחות כדי לפצות על כל דרישות החומרה הגבוהות שיש לתוכנות עיבוד הגרפי, ולכן מחשב נייד הוא מוצר בהתאמה אישית אפילו לשני אנשים שלומדים את אותו הקורס או תואר, כי הכול תלוי בצרכים של המשתמש.

 

מה המעבד הכי טוב לסטודנטים?

שוב כפי שכתבתי קודם לכן, אין מעבד הכי טוב פה כי זה שוב תלוי במשתמש, אני יכתוב לכם  מה שאני חושב, מעבד שסטודנט יכול לעבוד בו כל עוד שהוא לא גיימר והוא לא משתמש בתוכנות כבדות משקל והמחשב הנייד הוא אך ורק ללימודים וקצת אינטרנט יכול להסתפק במעבד i3 מהדורות האחרונים כמדומני זה כבר דור 10, וניתן להסתפק גם בגרסת ה- U, במידה ורוצים לקחת איזשהו מקדם ביטחון אפשר לקחת מעבד מדור i5 גם כן מגרסת ה- U, כמו שאתם מבינים תמיד אפשר לשדרג לאין סוף שדרוגים אבל כן חשוב להבין שאם לא רוצים להשקיע הרבה כסף ומצד שני לקבל מחשב טוב ובזול אפשר לקחת  מחשב בסיסי ויש להוריד את הציפיות שלכם ממנו, כי מחשב פשוט גם ייתן לכם ביצועים פשוטים, ולכן אל תצפו לחלוב אותו יותר מדי כי הוא לא פרה.

 

כמה זיכרון לשים במחשב הנייד?

במרבית המקרים כברירת מחדל היצרן ישים לכם 8 גיגה זיכרון במחשב הנייד, שימו לב! תמיד תוכלו להוסיף עוד כרטיס זיכרון של 8 גיגה ביט כדי לשפר את כמות "המשימות" שתוכלו להפעיל במחשב בבת אחת, ולכן אם לא הגעתם עדיין לרף המקסימלי של הזיכרון הנצרך אז תנסו לדחות את הרכישה של כרטיס זיכרון. שימו לב דבר מאוד חשוב! במידה והמחשב שלכם יוצר צווארי בקבוק רבים כתוצאה מחוסר בזיכרון אז אתם למעשה "יוצרים עומס" על המחשב ועל המעבד, ועל הלוח האלקטרוני, ככה שהוא גם כן יותר יתחמם והמעבד יותר יתאמץ, ולא צריך להשתהות בנושא שדרוג כרטיס זיכרון אלא כשבאמת צריך ישר לפנות לטכנאי מחשבים או למעבדת מחשבים וישר לשדרג לכרטיס זיכרון נוסף, וככה אתם תוכלו לשמור על אורח החיים של המחשב הנייד שלכם.

 

מה נפח הדיסק קשיח המומלץ?

נפח דיסק הקשיח שוב גם פה מותאם עבור המשתמש, כך שסטודנט שלומד גרפיקה ממוחשבת לצורך הדוגמא יצטרך להשקיע בדיסק קשיח מסוג SSD ובעל נפח שלא פחות מ 1 טרה ביט ואם שאלו אותי עדיף 2 טרה בגלל הקבצים הכבדים שתופסים מקום בכונן הקשיח במחשב הנייד. אם מדובר במחשב של סטודנט שאין לו צורך בתוכנות כבדות, אלא קצת וורד קצת אקסל וטיפה אינטרנט אז אפשר לשים בו SSD עם נפח אחסון של 480 ג'יגה או 512 גיגה. שימו לב! לעולם אל תקנו דיסק קשיח שנפח האחסון שלו 120 או 240 גיגה גם אם הוא במבצע או זול משמעותית. והסיבה לכך היא שלאחר מכן מעבר לדיסק קשיח בעל נפח גדול יותר יצריך מכם לשלם הרבה מאוד כסף להעתקה של החומר ולפרמוט והתקנה של דיסק קשיח חדש. עדיף שתיקחו מקדם ביטחון וכבר תקנו 512 גיגה ואם יש לכם אפשרות להוסיף עוד קצת כסף אז תיקחו כבר דיסק קשיח בעל  נפח אחסון של 1 טרה ביט כדי שתהיו מכוסים מכל כיוון אפשרי. אם אני הייתי הסטודנט הייתי לוקח דיסק קשיח 1TB.

 

האם דיסק קשיח מסוג SSD זה חובה לסטודנטים?

פעם אחת נשאלתי על ידי גולש באחד מהפורומים של תמיכת מחשבים "אני סטודנט, אני חייב דיסק SSD או שאני יכול לחסוך כסף על הדיסק הקשיח היקר הזה"? ובכן את התשובה נתתי לו בצורה חד משמעית. דיסק SSD לסטודנטים הוא חובה. והסיבות לכך הם רבות. דיסק קשיח מכני הוא איטי בהרבה יותר, וכשהמרצה יתחיל לדבר המחשב שלכם רק יתחיל להידלק, וגם האיטיות תהיה רבה מאוד, ולכן כשמדובר על דיסקים קשיחים עדיף לא לוותר על דיסק SSD כי הזמינות והמהירות חשובים מאוד במיוחד כשמדובר בסטודנטים, כי המחשב צריך להידלק מהר יותר והדיסק המכני יעשה לכם צרות עד שכבר תתחרטו שלא קניתם כבר דיסק SSD כבר מראש.

גם לנושא הטלטלה של המחשב הנייד יש משמעות רבה. סטודנטים רבים שמים את המחשב הנייד בתוך התיק שלהם ומתחילים להתנייד ממקום למקום ומשיעור לשיעור, בפועל מה שקורה זה שהדיסק המכני מטלטל ממקום למקום וזה הכי לא בריא לדיסק קשיח מכני כי הוא בנוי בצורה כזו ממחט וממגנט והדיסק המכני מאוד רגיש לזעזועים ולתזוזות. דיסק SSD לעומת זאת ניתן לטלטל אותו הרבה יותר ושום דבר לא יקרה כי זה דיסק אלקטרוני ללא סיכה, כמובן שאם הדיסק SSD גם כן מקבל מכה הוא עשוי להידפק אבל זה ייקח לא מעט זמן עד שהוא יידפק לכם, לעומת הדיסק המכני שמכה אחת יכולה לגמור אותו לגמרי וזה יהיה סוף הסיפור של כל החומר או העבודה הסמינריונית שלכם.

  

משקל קטן מחיר גדול:

מכיוון שאתם סטודנטים אתם צריכים לפי דעתי להפעיל שיקול דעת מאוד קפדני בכל מה שקשור למשקל המחשב הנייד. תחשבו על זה שאתם הולכים במשך מספר רב של שעות לסחוב על הגב שלכם תיק עם מחשב נייד במשקל 3-4 קילוגרמים. האמינו לי מניסיון זו לא חוויה הכי טובה וכיפית עד שיגיעו מים עד נפש, ואתם פשוט תעדיפו להשאיר את המחשב הנייד שלכם בבית ולכתוב על נייר את כל ההרצאה של המרצה שלכם. לפי דעתי מחשב נייד טוב לסטודנטים לא צריך להיות יותר מ 1.5 קילו וגם זה הרבה. שימו לב! ככל שמשקל המחשב הנייד קטן כך העלות שלו גבוה יותר.

 

איזה תיק למחשב נייד כדאי לקנות?

יש לכם המון תיקים למחשב נייד שאפשר לקנות, חלק מהתיקים הם כמו ילקוטים כאלו, וחלק אחר של התיקים הם תיקי צד שאפשר לשים ככה על הכתף וללכת איתו באוניברסיטה או במכללה שאליהם נרשמתם. חשוב להבין שאתם צריכים להתחשב גם כן בגב שלכם ובמשקל תיק למחשב נייד מבחינת המשקל שהוא שוקל. ככה שיש סטודנטים שצריכים לסחוב מעבר למחשב הנייד גם ספרים עבי כרך ולכן הם צריכים תיק הרבה יותר גדול שמחולק לתאים כדי גם לא לדפוק את המסך של המחשב הנייד. במידה ומדובר על לימודים שלא מצריכים מהסטודנטים להביא המון ספרים למכללה אז אפשר להסתפק בתיק קטן יותר עם מקום של תאים לכריך, שתיה, ושאר הירקות.

 

לשדרג אחריות ל 3 שנים או לא?

אנחנו כישראלים מתקמצנים להשקיע עוד קצת כסף "לשדרוג אחריות ל 3 שנים" כלומר ל 3 שנים נוספות מעבר לשנת האחריות היצרן הבסיסית שנותנן לכם. אני חושב שזו טעות רצינית, משום שמחשבים ניידים הם מוקד לפורענות, וחשוב שיהיה אחריות למחשב הנייד מעבר לאחריות הבסיסית של השנה. נכון זה עולה עוד קצת כסף אבל תאמינו לי שזה שווה את זה, זה שווה כל שקל. ככה שאם אתם פתאום נתקלים "במאורע ביטוחי" כלומר בקלקול במחשב הנייד אתם תמיד יכולים לפנות אל החברה שמספקת את השירות כדי שיתקנו לכם את המחשב הנייד מבלי להיכנס להוצאת כבדות ומיותרות. שימו לב! שהאחריות של היצרן וההרחבה שלה אינם כוללים נזקי קורוזיה ושברים.

 

אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.


קרדיט תמונה: