מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום שישי, 9 באפריל 2021

מה ההבדל בין Wifi ל cellular 3g 4g 5g?

מה ההבדל בין Wifi ל cellular 3g 4g 5g
הלכתם לחנות מחשבים וראיתם אייפדים וטאבלטים שנמכרים עם "הקישוריות" Wifi, cellular 3g, 4g 5g ואין להם מושג מה ההבדל בין טאבלט או אייפד שנמכר רק עם סלולר ועם WIFI  ומה ההבדל בכלל בין 3G ל 4G, אז בואו נעשה את זה בקצרה כדי שתוכלו פעם אחת ולתמיד להבין מי נגד מי.

מוצר שתומך בקישוריות אלחוטית WIFI

מוצר שתומך בקישוריות אלחוטית במילים הכי פשוטות בעולם זה מוצר שיכול לגלוש דרך הראוטר הביתי שלכם בחינם, כלומר שהגלישה האלחוטית מהמוצר תהיה דרך הראוטר הביתי.

מוצרים שתומכים בקישוריות סלולרית:

ישנם מוצרים שתומכים גם בקישוריות סלולרית, ובמילים פשוטות זה אומר שהמוצר תומך בטכנולוגיית SIM כלומר שאתם יכולים לשים כרטיס SIM עם "חבילת גלישה" סלולרית בתוך האייפד או הטאבלט שלכם. שימו לב! שאם המוצר שלכם תומך בקישוריות סלולרית יש לוודא שהטכנולוגיה מתאימה לאותה טכנולוגיה שמציע ספק האינטרנט הסלולרי שלכם, כך לדוגמא מוצר טאבלט שקניתם לצורך דוגמא מאתרים בחו"ל יכול  אוד להיות שהוא תומך בטכנולוגיה ישנה והוא דור 2 ולפיכך יהיה לכם קשה מאוד למצוא ספק סלולרי שייתן לכם מענה כי עם השנים יש הפסקה בטכנולוגיות מסוימות כי הן ישנות מדי ועוברים לטכנולוגיה יותר חדשה.

  • קישוריות סלולרית בטכנולוגיה 3G -  טכנולוגיה בפרוטוקול שהוא "דור 3"
    קצב תעבורת הנתונים הוא עד – 
    קצב תעבורת הנתונים הוא עד – 14.4Mbps כלומר קצב תעבורה עד 14 מגה ביט לשנייה.

  • קישוריות סלולרית בטכנולוגיה 4G – טכנולוגיה בפרוטוקול שהוא "דור 4" יש לו שם נוסף LTE קצב  תעבורת הנתונים הוא עד 100Mbps כלומר קצב תעבורה עד 100 מגה ביט לשנייה

  • קישוריות סלולרית בטכנולוגיה 5G – טכנולוגיה בפרוטוקול שהוא "דור 5" (בתהליכי הטמעה) קצב תעבורת הנתונים הוא מ 100Mbps – 900Mbps כלומר קצב תעבורה מ- 100 ביט לשנייה ועד ל- 900 מגה ביט לשנייה. (הטכנולוגיה האחרונה כיום לשנת 2,021).

 

שימו לב! לטיפים חשובים:

  • ככל שהדור עולה ככה מהירות האינטרנט הסלולרי שלכם תהיה יותר גבוהה
  • וודאו שהמוצר תומך בטכנולוגיית האינטרנט של ספק האינטרנט שלכם

 

מוצרים משולבים סלולר + WIFI

במרבית המקרים אתם תתקלו במוצרים שהם משולבים, כלומר שיש בהם טכנולוגיה שמאפשרת מצד אחד גם אינטרנט אלחוטי WIFI ומצד שני גם כן אינטרנט סלולרי כלומר שאתם יכולים לתקוע בתוך המכשיר כרטיס SIM ויכולים לגלוש דרכו.

היתרונות והחסרונות בכל טכנולוגיה:

  • מכשיר שתומך WIFI במכשיר שתומך אינטרנט אלחוטי היתרון הגדול הוא שאתם גולשים בחינם על חשבון הראוטר הביתי שלכם, והחיסרון הוא שמחוץ לבית לא יהיה לאייפד שלכם אינטרנט, יכול מאוד להיות שתוכלו ליצור "נקודת גישה אישית" ולדגום את האינטרנט מהטלפון שלכם, כלומר ניקח דוגמא: קניתם טאבלט בלי אפשרות ל"סים" אז אחד מהפתרונות האפשריים הוא לפתוח נקודת גישה אישית בטלפון הסלולרי שלכם ואז לכוון את הטאבלט שייקח את הסלולר מנקודת הגישה האישית מהסלולר, מצד אחד זה יתרון כי אתם לא חייבים לשלם כסף על כרטיס SIM וגלישה סלולרית לספקית האינטרנט, מצד שני החיסרון כאן הוא שהסוללה של הטלפון שלכם תיגמר מהר מאוד וגם זה פחות נוח והרבה יותר מסורבל.

  • מכשיר שתומך בכרטיס SIM סלולרי – היתרון הגדול הוא שאתם יכולים ללכת לכל מקום ויהיה לכם אינטרנט במכשיר שרכשתם. כמובן שהדבר תלוי בכמות ובפריסת האנטנות הסלולריות שיש לספקית האינטרנט באזור המגורים שלכם. עשויות להיות לכם גם קצת בעיות קליטה במידה ואתם נמצאים בממ"ד או באזורים אחרים ללא קליטה. היתרון הגדול כאן הוא שאתם חופשיים לא תלויים באינטרנט הבייתי האלחוטי, החיסרון כאן הוא שאתם צריכים לשלם על כרטיס סים דמי מנוי חודשיים ובנוסף לשלם גם כן על חבילת גלישה. פתרון אפשרי זה לעשות "שכפול סים" ולהגדיל את חבילת הגלישה שיש לכם, זה אולי אחד מהפתרונות הטובים ביותר אני חושב שאפשר להציע כיום, כדי לא לקנות סים נפרד, אלא שאולי תוכלו גם להוריד חייגן ולהתקשר המאטבלט שלכם, כן זה נקרא "שכפול סים" או "סים כפול" שיש לכם סים אחד ואתם רוצים את אותו סים ולשים אותו במכשיר אחר. קחו בחשבון שנפחי הגלישה בטאבלט כשרואים סרטים וסרטונים ומשחקים באפליקציות שונות הם גדולים מאוד וחשוב שתבחנו את הצרכים שלכם בכל חודש כדי לדעת שאתם לא חורגים מנפח הגלישה שהוקצה לכם.


לסיכום:

במאמר זה למדנו על הטכנולוגיות השונות של רשת אלחוטית WIFI ועל טכנולוגיות הסלולר השונות 3G, 4G LTE, 5G, למדנו מהם ההבדלים בין כל טכנולוגיה וראינו איך אנחנו יכולים באמצעות כל מיני טכניקות ושיטות להתייעל מבחינת הרגלי השימוש שלנו אל מול הטכנולוגיות הללו. מקווה שנהניתם מהקריאה, אשמח לכתיבת תגובה ולשיתוף ברשתות החברתיות שאליהם אתם מנויים. אתם מוזמנים גם להירשם לבלוג וליהנות מכל מיני פוסטים חכמים שאפרסם כאן.

 

אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.

קרדיט תמונה:

Franck on Unsplash