מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום שלישי, 9 במרץ 2021

המחשב לא מזהה את כבל האינטרנט

המחשב לא מזהה את כבל האינטרנט
הדלקתם את המחשב ולפתע שמתם לב שהמחשב לא מזהה את כבל האינטרנט ETHERNET וכעת אתם תקועים, אתם מבולבלים, ולא יודעים  מה לעשות. חשוב קודם כל להירגע ולא להילחץ. במדריך הזה אני אנסה לשפוך מעט אור על כל מה שקשור בתקלות רשת LAN הכבל הפיזי. ואני אנסה לתת לכם כל מיני פתרונות לפתירת התקלה. חשוב לי להבהיר שהמדריך אינו בא כהמלצה וגם לא כחלופה להזמנת טכנאי מחשבים עד הבית, או לקבל שירות מקצועי מטכנאי מחשבים או ממעבדה.

 

כל האפשרויות שיכולות להיות לתקלה:

בדיקה ויזואלית – תמיד אני אוהב לעשות בדיקות ויזואליות, להסתכל על הפינים של הכבל רשת, להסתכל על חריצי החיבור של "כרטיס הרשת ETHERNET מאחורי המחשב במידה וזה מחשב נייח ובצד המחשב במידה וזה מחשב נייד עם חיבור LAN ולראות אם יש שם בעיות כמו פינים עקומים, חתיכות אבק ואפילו קורוזיה. לאחר הבדיקה של חריץ חיבור במחשב צריך ללכת לחריץ החיבור בהתקן הרשת כמו ראוטר או סוויץ וכדומה ולבדוק גם שם את החיבור אם אין חתיכות אבק בתוך החריץ שאליו מכניסים את הכבל רשת, לבדוק אם אין קורוזיה או פינים עקומים, ניתן גם לנסות להחליף חריץ במידה וזה אפשרי. הערה נוספת זה תנסו לעקם קצת את הכבל באזורים שונים כמו בראשי הקבל ובנוסף בחלקי הקבל ולראות אם יש הטבה לפעמים בגלל "נתק בגידים" יכול לקרות מצב שבו אין אינטרנט.

מתאם הרשת אוף ליין – מתאם הרשת שלכם נמצא אוף ליין העבירו אותו לאון ליין

עדכון דרייבר – בצעו עדכון לדרייבר כרטיס רשת LAN שיש לכם במחשב

שחרור אייפי כלוא - הריצו את הפקודות  מחלון הדוס: ipconfig /relase ולחצו אנטר ולאחר מכן ipconfig /flushdns ולאחר מכן ipconfig /renew ואנטר. זה אמור לעשות לכם ריפרשינג בכל מה שקשור ל DNS וגם לכתובת IP כלואות.

כבל תקול או מגעים – הכבל שאתם משתמשים בו תקול ו/או אחד מ"הפינים" שלו התעקם או נשבר. ישנה אפשרות נוספת שגם אין מגע בין הכבל רשת לכרטיס הרשת שנמצא בתוך המחשב.

איפוס לראוטר וליצור קשר עם ספק הרשת – הרבה פעמים גם כן איפוס לראוטר עשוי להטיב עם בעיות בחיבור כל עוד לא מדובר במשהו שהוא פיזי. לפעמים הגדרות ראוטר יכולות להפריע או לתקוע את הרשת שלנו. הגדרות ראוטר שלא טובות יכולות לגרום לו לא לתת לנו אינטרנט וצריך להתחשב גם כן באופציה זו למרות שהיא לא השכיחה מבניהם כל עוד מדובר בתקלה שהיא "חומרתית", ולכן שמתי את הסעיף הזה אחרון.

הסוויץ או הראוטר תקול – ישנם מקרים שבהם חוסר מגע או אבק, או שהחיבור עצמו בתוך אחד מהמכשירים כמו "חיבור כרטיס הרשת תקול כלומר הכרטיס רשת הפיזי שיושב על המחשב החיבור שלו תקול, או לחילופין שחריץ החיבור שנמצא בתוך הסוויץ או הראוטר תקול" במידה וישנה אפשרות להחליף ראוטר או סוויץ או לפחות לבדוק את זה בצורה מבוקרת לפני שרצים לקניה עדיף.

לוח אם תקול – במידה ומדובר במחשב נייד או נייח יש לבחון אפשרות שלוח האם תקול, אבל לפני זה עושה בדיקות נוספות, ישנם מצבים שרק "המחבר של ה LAN" תקול ואז ישנם מספר אפשרויות שאחת מהן הקלה ביותר זה להכניס כרטיס רשת חדש לתוך הלוח אם, ואפשרות נוספות זה לתקן את רכיב ה LAN ולהחליפו במחבר חדש. לרוב אופציית החלפה אפשרית כמובן כרוכה גם בסכנות לאבד את כל לוח האם, ובנוסף זה תהליך יקר יותר מבחינת היקף העבודה והטרחה, אם שואלים אותי כטכנאי אני לא בטוח שהייתי מחליף לעצמי גם כן את רכיב הרשת כי יותר קל לקנות כרטיס רשת שעולה עשרות שקלים אולי מאה מאתיים מאשר להתחיל להתעסק עם מלחם, זה לא שאני לא יודע להחליף כמו שזה טרחה נורא רבה ולא תמיד זה פותר את הבעיה כי לפעמים הבעיה היא בתוך הרכיבים שקשורים למעגל החשמלי שאליו מגיעים האותות של כרטיס הרשת. ולכן אופציה טובה יותר זה לקנות כרטיס רשת חדש ולהתקין אותו במחשב. במידה וזה מחשב נייד אז גם פה אפשר להסתייע בכרטיס רשת USB או לחילופין במידה ואין אפשרות וזה או להחליף לוח אם חדש או לנסות לתקן באמצעות הלחמה והסרה של חריץ ה LAN אז קודם כל הייתי מחליף את חיבור ה LAN ולאחר מכן במידה ולא תקין עדיין אז בודק את הרכיבים שנמצאים סביב ה LAN ובמידה ולא מצליח מסיבה כזו או אחרת אז הייתי עובר לכרטיס LAN יו אס בי או מחליט להחליף את הלוח.

 

מה אני הייתי עושה דבר בכל שלב מהתיקון?

לפני שאני ניגש למוצר וזה לא משנה מה הוא אני קודם כל  מסתכל מבחינה ויזואלית, זה מה שלימדו אותנו בקורס "טכנאי סלולר" במכללת "סל סקול" בגבעת שמואל מכללה אגבב נהדרת כשלעצמה עם מדריכים מעולים!. אז אני ניגש אל המוצר מסתכל עליו מבחינה ויזואלית, לא פותח שום דבר, לא נוגע בשום דבר חוץ מלראות פיזית חיצונית אם הכול בסדר.

על מה אני מסתכל? על קבלים לראות שהם לא נפוחים, על שקע טעינה לראות אם אין פינים עקומים או שיש לכלוך או שיש קורוזיה משהו שיותר שכיח פה, מסתכל שאין קורוזיה על לוח האם, מריח את הלוח במידה ומדובר בלוח לראות אולי משהו נשרף שם, מסתכל טוב על חיבורים ועל פסי הנחושת של הלוח לראות אולי משהו שמה מפריע, מקצר, יש איזשהו פס שהוא קטוע ושאין רציפות בין המעגל המודפס.

אני מתחיל לשחק עם הכבל רשת כדי לראות אם יש "נתק בגידים", לכל אורך הכבל אני מתחיל לשחק איתו, כלומר מכופף אותו וכדומה. במידה ולא רואה בעיה לוקח מולטי מטר ובודק "רציפות" בין כל הגידים של כבל הרשת ורואה אם יש המשכיות ויש צפצוף של המולטי מטר במידה וכולם רציפים ואין נתק אז מבין שהכבל תקין.

אני מתשאל את בעל הרכיב או המוצר מספר שאלות כמו למשל מה קרה לפני שהייתה תקלה, האם המוצר נפל? לפעמים לקוחות משקרים ולא מבינים שלאחר מכן המוצר ישכב הרבה זמן אצל הטכנאי רק בגלל שלא סיפרו את האמת, ובסוף עולים על זה. למשל נגד שנעקר ממקומו בגלל נפילה של מוצר על הרצפה, זה אמנם לא שכיח כי הם מודבקים חזק, אבל יש כל מיני מוצרים שההלחמות שלהם לא משהו במיוחד מוצרים ישנים יחסית שרמות ההלחמה שבהם חלשה יותר ככל שעובר הזמן.

שלב הניסיונות מתחיל- לוקח כבל רשת מחליף, וירא כי טוב מצוין משחרר את המוצר.  במידה ולא עובר לצעד הבא, מסתכל במנהל ההתקנים אם הדרייבר מותקן, מנסה להסירו ולהתקין עדכון לדרייבר, מסתכל אם מתאם הרשת און ליין או אוף ליין, בודק, במידה והכול טוב משחרר במידה ולא ממשיך לשלבים הבאים, לוקח כרטיס רשת חדש מתקין אותו במחשב, במידה וזה מחשב נייד משתמש בכרטיס רשת LAN שהוא USB  ובודק איתו, במידה והוא טוב יודע שהבעיה היא או בלוח אם או ביחידת ה LAN המולחמת במידה וזה מחשב נייד. במידה וזה מחשב נייח וכרטיס רשת שלו לא תקין זה נפלא כי אפשר לחבר לו כרטיס רשת חדש על אחד ה PCI אקספרס שלו ואז לחסום את כרטיס הרשת הרגיל או אפילו לבטל את מתאם הרשת במנהל ההתקנים ולהגדיר אותו כאוף ליין.

השלבים הבאים יהיו בהצלבת מידע במידה ולא צלח כלומר לקחת את כבל הרשת וכרטיס הרשת במידה וזה לא מולחם ולנסות על מחשבים אחרים. במידה והכול צלח מה טוב. במידה וגם פה יש קושי. אז בודק אם הבעיה היא בלוח אם כמו שכתבתי קודם לכן בדיקת חיבורים חיצוניים ובדיקת המוצרים הקיימים כמו הסוויץ, הכבל, וכדומה. 

מקווה שנהניתם מהמדריך, שתפו את הפוסט עם חברים שלכם והירשמו עוד היום לבלוג ותוכלו לקבל מייל בכל פעם שאני מוציא כתבה או פתרון לתקלה חדש.


אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.


קרדיט תמונה:

Photo by Markus Spiske on Unsplash