מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום שלישי, 23 במרץ 2021

סדר ניקיון לפסח לדיסק קשיח במחשב

חג הפסח לשנת 2021 חל השבוע בתאריך 27.03.2021 במוצאי שבת. כולנו נאספים סביב השולחן כדי לחגוג את ערב החג. עם ערב החג אין לי בעיה, יש לי בעיה עם השבוע שלפני ערב חג הפסח. אנחנו צריכים לנקות את כל הבית משאריות חמץ ולהכשיר אותו לפסח, לזרוק דברים שאנחנו לא צריכים מהבית ופשוט לעשות "אוברול" לכל הבית. זה בעיקר נותן לנו את הלגיטימציה להעיף דברים שאנחנו לא צריכים מהבית שלנו ככה שאת כל הג'אנק אנחנו שמים בצפרדע למטה.

לקחתי את חג הפסח הממשמש ובא ואמרתי לעצמי בוא נעשה כתבה כדי לנקות לפסח את המחשב אז בואו נתחיל...

 

ניקיון לחומרה:

כשרוצים לנקות את המחשב לפסח אנחנו צריכים להיזהר ממקורות מים חיים. ראשית כל במידה ואתם רוצים להעביר סמרטוט על המחשב הכי חשוב לפני הכול שתוציאו את המחשב מכל מקור מתח אפשרי שזה אומר או להוציא את כבל הקומקום מהחשמל, או לכבות את המחשב הנייד ולהוציא את המטען של המחשב הנייד מהמחשב ובנוסף במידה וישנה אפשרות תוציאו גם כן את הסוללה מהמחשב הנייד. ככה כדי שלא יווצר שום קצר בגלל מקור נוזלים כלשהו.

לניקיון המסך רססו ממש מעט 6 : 6 על המטלית (ולא על המסך) ונגבו בעדינות, לא להגזים ולפוצץ את המטלית עם כמות נוזל של 6 6 רבה כי זה עשוי לזלוג מתחת לפלסטיקה של המסך ואז זה יקצר לכם את המחשב והוא לא יעבוד יותר.

כנ"ל גם לגבי ניקיון מקלדת ניתן לנקות את המקלדת ממש עם מעט נוזל 6:6, במרבית המקרים משתמשים טכנאי מחשבים במעבדה במוצר שנקרא אלכוהול 99% לאלקטרוניקה כדי לנקות את המקלדת כי זה נדיף ולא נוזלי שיכול לגרום לקצר כמובן אפשר לשים ממש מעט על מטלית ולנגב את המקלדת. ניתן לטפוח על המקלדת כדי להוציא ממנה כל מיני שאריות מזון שהצטברו בה ויש להיזהר במידה ומדובר במחשב נייד שלא בטעות תוציאו את אחד הכרטיסונים במחשב הנייד. שימו לב! חשוב מאוד להבין שמטלית אלכוהול שנקנית היא 70% ואסור לנקות איתה לוחות אם ומוצרי אלקטרוניקה אלא רק פלסטיקה ומסכים, במידה ותנקו עם אלכוהול שהוא לא 99% ושהוא לא מותאם לאלקטרוניקה אתם פשוט תדפקו לעצמכם את הלוח אם. אבל לניקיון שטחי של פלסטיקה זה מצוין המטליות. (אלכוהול 99% בלבד הוא גם יימכר לכם כמותאם לרכיבי אלקטרוניקה, ואל תשתמשו בכל מיני מוצרים אחרים שכתוב עליהם אלכוהול וגם לא לאלכוהול לקוסמטיקה כי זה לא מתאים לאלקטרוניקה).

עשה ואל תעשה:

  • אל תשתמשו בשואב אבק כדי לנקות את המקלדת שלכם כי זה עשוי לדפוק אותה.

  • אל תשפריצו נוזל ניקוי 6:6 ישירות על משטח המגע של המסך כי זה ייזל מתחת לפלסטיקה וידפוק לכם את ה LCD קרי את המסך

  • אל תשפריצו נוזל ניקוי 6:6 ישירות על המקלדת ותקנו כי זה ידפוק לכם את המקלדת. השתדלו ללכת לחנות אלקטרוניקה ולקנות "אלכוהול לאלקטרוניקה" ושימו מעט במטלית ונקו את האזורים הרצויים.

  • אל תנקו את המחשב עם חומר נוזלי כלשהו כל עוד המחשב מחובר לאיזשהו מקור מתח שכולל מתח בחשמל או מתח סוללה שמחוברת למחשב.

  • אל תפתחו את המחשב הנייד כדי לנקות אבק כי אתם עשויים לרוב לקצר משהו בדרך

 

ניקיון לדאטה:

המחשב שלכם צועק לכם "נפח האחסון הולך ואזל", הגיע הזמן שתתייחסו לזה ברצינות כי מחשב שמפוצץ בדאטה כלומר בחומר הוא לרוב גם יהיה הרבה יותר איטי וגם יתקע לכם כל שניה. יש תוכנה נהדרת שנקראת windirstat שניתן לחפש אותה בגוגל ומה שהיא עושה היא בעצם מראה לכם ''מה תופס לכם את ההכי הרבה מקום במחשב'', לאחר התקנת התוכנה אתם תוכלו לראות מהמקרו למיקרו זאת אומרת אילו קבצים הם אלו שגורמים למחשב שלכם להיות מלא בחומר. תוכלו לראות קבצי סרטים, קבצי מוסיקה, וקבצים נוספים וסיומות שלהם ואז תוכלו לדעת מה אתם רוצים לנקות ומה להשאיר.

אני כן ממליץ במידה ואתם רוצים לנקות את המחשב שלכם מבחינת החומר שלו קרי הדאטה והנתונים שיש בו שתעבירו פשוט את חלק מהחומר לדיסק קשיח חיצוני ובנוסף תשמרו גם כן בענן כמו גוגל דרייבר או וואן דרייבר וכדומה כדי שיהיה לכם כפל גיבויים במידה והדיסק קשיח החיצוני יידפק וכדומה.

במרבית המקרים הקבצים שתופסים את הכי הרבה נפח במחשב הם קבצי סרטים, קבצי הורדות דרך תוכנות  ייעודיות, קבצי מוסיקה, קבצים זמניים במחשב, קבצי תמונות, קבצי PST עשויים להיות גם כן בעלי מימדים מפלצתיים במידה ולא מנקים אותם בזמן הם נצברים בארכיון ה PST ועוד...

אני כן ממליץ שתפתחו את הפרופיל משתמש שלכם ותתחילו לעבור על כל הפרופיל שמכיל בתוכו את כל ה: מסמכים, הורדות, תמונות, סרטי וידאו, שולחן עבודה ועוד...

במידה ואתם צריכים לנקות אבק רב שהצטבר בתוך המחשב הנייד או בתוך המחשב הנייח אל תעשו זאת בעצמכם אלא היעזרו באיש מקצוע טכנאי מחשבים שיעשה את העבודה במקומכם. טכנאי מחשבים מיומן יוכל להגיע אליכם הביתה ויאסוף את המחשב או שיבצע את העבודה בביתכם וינקה את מארז המחשב מבחינת אבק בתוך המחשב, אל תצפו לניסים ונפלאות, אני מניסיון מעדיף ניקוי קל ושטחי, יש כאלו שירצו לגעת במעבד ולשים משחה טרמית לדעתי זו טעות גדולה מפני שכל עוד שאין בעיה אז אסור לגעת יותר מדי ולשחק עם החלקים של המחשב כי בקלות אפשר לגרום לקצר. תחזוקה מקיפה למחשב על ידי טכנאי מחשבים מקצועי שיגיע לבתיכם יכול להקל מאוד על תהליכי עבודה וגם קצת לבדוק ולבצע הערכה ראשונית איך אפשר לגרום למחשב קצת יותר לרוץ מהר.

מקווה שנהניתם מהמדריך

ניפגש בכתבה הבאה.


אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.

קרדיט תמונה:

Photo by Heliberto Arias on Unsplash