מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום שני, 8 במרץ 2021

האם כדאי לקנות דיסק קשיח בחו"ל

האם כדאי לקנות דיסקים קשיחים מחול
לפני מספר שבועות חבר שלי פנה אלי ואמר לי "ברק אתה חייב לעזור לי", אמרתי לו "מה הבעיה?" הוא אמר לי "תשמע, קניתי דיסק קשיח חיצוני בחו"ל כדי שאני יוכל לשמור בו את כל המידע שנצבר לי, וקניתי בגלל שהמחיר היה ממש זול". נו ומה הבעיה? (אמרתי), אז החבר אמר: "הבעיה היא שהדיסק הקשיח מתקתק ועושה רעשים של טרקטור וכל המחשב נתקע, מה זה יכול להיות?". אמרתי לחבר שהדיסק הקשיח תקול ושיבצע "החזר למוצר", שיפתח "קריאה" באתר הגדול שממנו רכש וכך הוא יוכל להחזיר את המוצר אל המוכר שמכר לו את הדיסק הקשיח.

אני רוצה לציין בפניכם שאותו חבר שאל אותי לפני הרכישה "ברק האם כדאי לקנות דיסק קשיח בחו"ל או כרטיס זיכרון בחו"ל או דיסק און קי בחו"ל?" אמרתי לו לא!, לאחר שהוא התווכח איתי שעות בסוף הוא כן הזמין את המוצר מחו"ל למרות אזהרותיי הרבות. בסופו של יום לאחר 40 יום של המתנה עד שהמוצר יגיע מחו"ל הוא פנה אלי בטענה שהמוצר לא עובד. כמובן שאמרתי לו "מה אני קשור לך למי שקנית  ממנו את המוצר, הרי אני הזהרתי אותך ולא שמעת בקולי עכשיו תסתדר לבד". אבל ריחמתי על החבר כדי ידעתי שלא שמע בקולי לא בגלל שהוא אדם רע אלא בגלל שהוא רצה לחסוך כסף כמו כל הישראלים ואז רכש דיסק קשיח חיצוני בחו"ל כי בארץ המחירים באמת גבוהים של דיסקים קשיחים.

אני חייב שתבינו משהו אחד שכשאתם קונים דיסקים קשיחים בחו"ל או דיסק און קי או כרטיסי זיכרון חייבים להבין שהמפעלים שאותם ייצרו את הדיסקים האלו הם מפעלים סוג ז' ברובם, ו"המותגים" שאנחנו רגילים אליהם בארץ כמו סאנדיסק וקינגסטון אתם קונים אותם לא רק בגלל השם של המותג, ממש לא! אלא בגלל "בקרת האיכות הקפדנית שלהם". במותגי סאנדיסק, קינגסטון, סמסונג, בקרת האיכות היא גבוה מאוד ככה שהמוצרים אמינים מאוד ביחס לשאר המפעלים שמוכרים תוצרת גרועה ממפעלים שנמצאים הרחק שמה באסיה הרחוקה. שימו לב שאני לא כותב שכל המוצרים באסיה תקולים אבל זה תלוי מאיזה מפעל אתם קונים ומה בקרת האיכות שלו. חשוב להבין שנגיד דיסק קשיח חיצוני שעולה באסיה 60 שקלים בקיבולת של 1 טרה, נמכר בארץ בערך במחיר של 450 שקלים, אתם מבינים שיש הבדל גם במחיר וגם באיכות, וגם בבקרת האיכות. הרבה ישראלים  מתפתים והמחיר הזול קורץ להם ואז הם מזמינים מחו"ל דיסקים קשיחים ואפילו כמות, כשמגיע המשלוח הם מגלים שהמוצר עובד פעם פעמיים במקרה הטוב, ואז בום טראח המוצר מת.

המוכר שמכר לחבר שלי את הדיסק קשיח החיצוני בהתחלה  ניסה לסרב להחזיר והבטיח כל מיני הבטחות, בגלל שלי יש ניסיון עם המוכרים בחו"ל אמרתי לו שיפתח "קריאה" עכשיו, ובנוסף יעלה סרטון וישלח תמונות למערכת כדי שגם הממונים במערכת של זירת המסחר האירופאית יוכלו לראות כיצד החבר התנהל. בסופו של דבר החבר קיבל זיכוי מלא.

טיפ חשוב: כשאתם מקבלים מוצר כלשהו שהזמנתם מאתר מכירות אירופאי במידה והוא קיים בזירת מסחר אירופאית כמו "איבי שאני הכי ממליץ לקנות  ממנו, או אלי אקספרס או אמזון או כל אתר מסחרי אירופאי אחר". אני ממליץ שברגע שאתם מקבלים מוצר תקול אל תחכו ימים ושבועות, אל תשמעו למוכר שמתחנן אליכם שלא תפתחו "דיספיוט כלומר קריאה במערכת", וגם אם המוכר אומר לכם שהוא ישלח אל תאמינו לו. תפתחו "קריאה" במערכת ואחר כך "נדבר". והסיבה היא שגם לי קרה מקרה שאותו אספר כעת:

רכשתי 2 כרטיסי זיכרון בחו"ל שכל אחד עלה לי 10 שקלים, כן אני יודע זול מאוד, אבל אמרנו קודם לכן שהזול יוצא יקר, אז באמת כשקיבלתי את שני כרטיסי הזיכרון בדקתי אותם ושניהם דפוקים לגמרי, אי אפשר לפרמט את כרטיסי הזיכרון והם בכלל לא מזוהים במערכת. ניסיתי לבדוק אם בטלפון סלולרי הם מזוהים וגם הם לא היו מזוהים, ניסיתי לשחק איתם פה ושם ובקיצור בדקתי אותם והם תקולים לגמרי. שלחתי הודעה למוכר והוא אמר לי שהוא ישלח לי בחזרה רק לא לפתוח "דיספיוט" כלומר קריאה שהמוצר תקול. והאמנתי לו ולא פתחתי, לאחר זמן מה המוכר התעלם לחלוטין מכל הודעה ששלחתי לו, והתחיל עם מלא תירוצים, ותבינו שעברו כבר 60 יום מאז קבלת המוצרים שכמובן את "הגנת הקניה" כבר פספסתי. אז פניתי למערכת של זירת המסחר והם עזרו לי לקבל החזר כספי של המוצר. זה היה במזל ממש במזל, וזה רק אומר שתמיד תפתחו דיספיוט מכל סיבה שהיא כל עוד לא קיבלתם את המוצר, או שהמוצר תקול או אפילו לא בדיוק כמו שהמוכר רשם. חשוב מאוד גם כן לראות מה מדיניות החזרת המוצרים בדף המכירה של המוכר.

מכאן למדתי שעדיף לקנות בארץ את המותגים סנדיסק, קינגסטון, סמסונג, וכדומה. כי יש להם אחריות יצרן, והדבר היותר חשוב מכל אחריות זה שהם אמינים יותר, ומספקים בטיחות בעבודה במיוחד כשמדובר על "מידע DATA" שאנחנו מאחסנים את כל הנתונים שלנו על גבי הדיסק קשיח ומספיק שאיבדנו את "העבודה" או את "האקסלים" או התמונות שלנו והווידאו במחשב ואנחנו אבודים. עשו לעצמכם טובה תקנו בישראל כל מה שקשור לדיסקים נתונים שכולל בהם דיסקים קשיחים, כרטיסי זיכרון, דיסק און קי וכיוצא באלו.

 

מקווה שנהניתם מהמדריך, שתפו את הפוסט עם חברים שלכם והירשמו עוד היום לבלוג ותוכלו לקבל מייל בכל פעם שאני מוציא כתבה או פתרון לתקלה חדש.


אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.

  

קרדיט תמונה:

Photo by Nick van der Ende on Unsplash