מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום ראשון, 7 במרץ 2021

יש לי רעשים מוזרים מהמחשב מה זה יכול להיות?

יש לי רעשים מוזרים מהמחשב מה זה יכול להיות
הדלקתם את המחשב הנייח או הנייד ואתם שומעים רעשים של טרקטור, ממש רעש כמו המפוח של הגנן מהשכונה רק שזה מגיע מתוך המחשב שלכם. אתם בטח נלחצים בגלל הרעש כי בכל זה זה מלחיץ, אני זוכר פעם שהיתי קטן וכשהיה רעש מהמחשב הייתי פוחד שהמחשב יתפוצץ פתאום בלילה, כן זו מחשבה של ילד קטן אבל אני משוכנע שהרבה אנשים גם מפחדים "שמא המחשב שלהם ישרף וישרוף את כל הבית איתו" בגלל הרעשים המוזרים והחזקים האלו שבוקעים מתוך המחשב. רוצים לדעת מה יכולה להיות הסיבה לרעשים המוזרים מהמחשב? בואו נצלול לתוך התקלה וננסה לפתור אותה צעד אחר צעד.

 

סיבות לרעשים מוזרים במחשב:

סיבה ראשונה – אחד המאווררים במחשב תקולים, זה יכול להיות המאוורר שיושב על המעבד של המחשב הנייח, או מעבד שנמצא על גבי הפחית של המחשב הנייח ומקרר את המארז, וזה יכול להיות המאוורר של "ספק הכוח שלכם" של המחשב הנייח שהוא גם כן גוסס ועומד למות. אל תדאגו שום דבר לא יקרה רק צריך פשוט להחליף את אחד המאווררים. פתרון טוב לתקלה מהסוג הזה הוא לקרוא לטכנאי מחשבים שיגיע אליכם עד הבית ויחליף לכם את המאווררים התקולים, או לחילופין במידה ומדובר רק בשכבת אבק אז שינקה לכם את המאווררים במחשב הנייד ולראות אם יש הטבה מבחינת הרעש של השמיעה. במרבית המקרים קחו בחשבון שצריכים להחליף רכיבים כמו מאווררים או ספק כוח. מבחינת הכסף שעליכם יהיה לשלם זה מתחיל בביקור טכנאי שנע בין 150-300 שקלים ועד להחלפת הרכיב שלא עולה כזה יקר למעט ספק כוח ששם זה עולה יקר כבר. מאווררים רגילים סטנדרטים לא עולים כזה יקר וזה כמה עשרות שקלים. שימו לב! אם מדובר במחשב נייד אז אין למחשבים ניידים הרבה מאווררים למעט המאוורר שנמצא בצמוד לצלעות הקירור שמקררות את "המעבד" ואת "כרטיס המסך" ישנם מחשבים ניידים שיש להם רק מאוורר אחד וזה לרוב, וישנם מחשבי גיימרים שיש להם 2 מאווררים, לפעמים רק ניקוי אבק מספיק, ולפעמים באמת צריכים החליף את המאווררים. ולפעמים גם כן צלע הקירור נדרשת להחלפה זה מאוד תלוי במצב הנוזל שנמצא בצלע הקירור במחשב הנייד שלכם. בקיצור זה מורכב וצריך לבדוק.

סיבה שניה – דיסק קשיח שהולך למות, הרבה פעמים אנחנו שומעים חריקות מהמחשב, זה נשמע כמו צליל של "תקתוקים" או לחילופין צליל כמו של סבתא זקנה שהולכת עם ההליכון שלה ואז ושומעים צליל כזה של חריקה (בדרך כלל בסרטים זה מציגים את זה ככה). הפתרון לזה הוא חשוב מאוד ומהיר מאוד, אם תתעלמו במקרה הזה כן יגרם לכם נזק, שלא כמו בסיבה הראשונה, משום שדיסק הקשיח שלכם יש הרבה חומר, וברגע שההרדיסק ימות לגמרי אז לא יהיה ניתן להציל את החומר שלכם שכולל תמונות, מסמכים, קבצי PST כלומר גיבוי של אאוטלוק דואר אלקטרוני, קבצי וידיאו, וממש כל החומר שנמצא אצלכם במחשב. הפתרון הוא לבצע גיבוי לכל "פרופיל המשתמש" לא לשכוח לגבות את "המועדפים" בין אם יש לכם דפדפן כרום או פיירפוקס או EDGE ואז לבצע החלפה של דיסק קשיח. אגב הרעשים המוזרים בדרך כלל קורים בדיסק הקשיחים הפשוטים שיש להם עדיין את "הסיכה", במחשבים רגילים שיש להם SSD בדרך כלל זיהוי של תקלת דיסק קשיח ניתן יהיה לראות לפעמים מסכים כחולים או איטיות גדולה ושבתפריט מנהל המשימות יהיה רשום 100% על הדיסק הקשיח. לרוב עדיף להתקין תוכנה לזיהוי תקלות בדיסקים קשיחים במצבי SSD כי לא ניתן לזהות מראש או לצפות מראש מתי הדיסק הקשיח האלקטרוני מסוג SSD ימות לנו שלא כמו בדיסק קשיח רגיל שהוא עושה רעשים ומתריע לנו בכל מיני דרכים שהדיסק הקשיח הולך למות ועדיף נו להחליף אותו כמה שיותר מהר לפני שנאבד חומר יקר ורב ערך

 

אני ממליץ באופן כללי כן לקנות דיסק קשיח מסוג SSD ועדיף של סאן דיסק או קינגסטון הם גם טובים כי האמינות היא מאוד חשובה במיוחד בכל מה שקשור "לאחסון נתונים", ככה המחשב שלכם יעבוד הרבה יותר מהר מדיסק רגיל, וככה גם לא כל שני וחמישי תצטרכו להחליף דיסק קשיח או שהדיסק הקשיח שלכם יעשה רעשים מוזרים מהמחשב.

מקווה שנהניתם מהמדריך, שתפו את הפוסט עם חברים שלכם והירשמו עוד היום לבלוג ותוכלו לקבל מייל בכל פעם שאני מוציא כתבה או פתרון לתקלה חדש.

אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.

 

קרדיט תמונה:

Photo by XPS on Unsplash