מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום חמישי, 4 במרץ 2021

המקלדת במחשב נייד לא עובדת מה עושים?

המקלדת במחשב נייד לא עובדת מה עושים
אחת מהתקלות האופייניות במחשבים ניידים שבהם המקלדת פשוט לא עובדת, סיפור אמיתי שלי, פעם אחת הכנסתי את המחשב הנייד שלי לתיקון אצל היצרן בטענה שהמקלדת לא עובדת, הממונה על התיקון החזיר לי את המחשב הנייד עם מקלדת חדשה אבל לא הצלחתי להקליד בה. המחשב הנייד הוחזר שוב פעם לתיקון ומה מסתבר? שהטכנאי שתיקן את המחשב שכח לחבר את הכבל פלאט של המקלדת ללוח האם.

 

סיבות שמקלדת לא עובדת:

המושג "מקלדת לא עובדת" הוא מושג מופשט מאוד, אם אתם טכנאי מחשבים או אפילו משתמשים רגילים, תנסו לאמוד על מה בדיוק לא עובד לכם, צמצמו את כל האפשרויות כדי שיהיה לטכנאי מחשבים שבא אליכם הביתה קל יותר לבצע את התיקון כדי שידע למה הוא מגיע, ולטכנאי שבנינו קל יהיה לכם לגשת אל מחשב בתשאול נכון ומדויק יותר תוך כדי צמצום האפשרויות לפני שאתם מגיעים אל הלקוח או אל התיקון. שימו לב שבמידה ומדובר על החלפת מקלדת למחשב נייד יש אפשרות להשיג אותה בכל מיני אתרים שמציעים "keyboard replacment" ככה שתוכלו להוזיל לעצמכם את הרכישה בהרבה מאוד אחוזים.

דבר ראשון - מימוש אחריות – לפני שאתם מתחילים לגעת במחשב, או לפני שאתם מזמינים טכנאי מחשבים, ואם אתם טכנאים בעצמכם תאמרו ללקוח מתי נקנה המחשב הנייד, והאם בוצע למחשב הרחבת אחריות קרי שיש לו עוד 2 שנים נוספות בהרחבה מעבר לשנת האחריות שהיצרן נותן ללקוח, אל תיקחו תקלה שבה יש ללקוח אחריות והוא יכול היה לממש אותה, וכן נכון זו הפרנסה שלכם אבל אמינות זה יותר חשוב מהכול, ואם אתם יכולים לחסוך ללקוח שלכם כסף אז למה לא לעשות את זה? פרנסה זה משמים, תתשאלו את הלקוח, ואם הלקוח ישאל אני לא יודע, תאמרו לו שיבדוק, זה הכסף שלו וחבל שהוא סתם יבזבז כסף לחינם, אם תחשבו על הלקוח ותדאגו לו ויהיה לכם אכפתיות ממנו גם הוא ידאג לקרוא לכם בכל תקלה ותוכלו לקבל גם פרנסה  ממנו ברוך השם. במידה והלקוח שלכם מסתבך אז תבקשו ממנו את הקבלה שהוא קנה את המחשב הנייד ובנוסף  תבקשו ממנו את המספר הסיריאלי של המחשב והדגם שלו ככה תוכלו לחפש במקומות אם יש למחשב אחריות או שלא באתר היצרן. שימו לב שבהרבה מאוד מקרים מחשבים שבאתר נרשמים שהם "לא באחריות" הם עדיין באחריות, מכיוון שהחנות קונה את המחשב ומאותו רגע האחריות מקבלת תוקף, האחריות בישראל ניתנת מרגע הקניה ויש להציג קבלה למקום שבו אתם מוסרים את המחשב לתיקון כלומר חברת השירות שאליה אתם מגיעים לתקן את המחשב, כי הדבר הזה לא אוטומטי חשוב שתדעו את זה. מה היה לנו? לחפש אחריות למוצר על ידי הכנסת סיריאלי לאתר היצרן ובנוסף לשלוח את הקבלה ליצרן או לחברת השירות.

ביטול נעילת מקשים – לחצו קליק קלי ימני על כפתור התחל בווינדוס 10 בשורת המשימות, תבחרו ב"הגדרות" – תבחרו בקובייה שנקראת "נוחות הגישה" – תבחרו ב "לוח מקשים" בתפריט הימני במסך (צריך לרדת קצת למטה בשביל זה) - תבטלו את שתי האופציות שנקראות "השתמש במכשיר שלך ללא מקלדת פיזית" תוודאו שזה לא פעיל, ובנוסף "השתמש במקשים דביקים" גם זה תוודאו שזה מופיע כלא פעיל. לחיצה על הכפתור הזה תהפוך אותו לפעיל וללא פעיל בהתאמה.

חלק מהמקשים לא נלחצים לי - אחת הסיבות שמקשים לא נלחצים לכם יכולה להיות בשל העובדה שאתם אכלתם ליד המחשב המחשב הנייד וחלק מהפירורים הצטברו להם במקלדת ולכן קשה לכם להקליד. הפתרון הוא או לנסות להוציא את הפירורים באמצעות טפיחה על תוסיק המחשב הנייד תוך כדי להיזהר שלא לטפוח יותר מדי חזק כדי שלא לשחרר רכיבים מתוך הלוח אם. אופציה נוספת זה להחליף מקלדת.

בהקלדה על מקשים מסוימים חלק מהמקשים יוצאים לי פעמיים על המסך – בדרך כלל התקלה הזו מופיעה כשנשפך מים על המקלדת, אם כי לא בהכרח זו גם יכולה להיות תקלת יצרן, אפשרות נוספת זה שהגעתם אל המחשב הנייד עם ידיים רטובות ולא ניגבתם אותם ובכך זלגו  מעט מן המים אל תוך הלוח של המקשים ואז זה גרם לקצר ולכן חלק  מהאותיות מופיעות לכם פעמיים. אופציה נוספת היא רגישות של הקלדה אפשר ללכת ללוח הבקרה "לקלדת / KEYBOARD" ושם להגדיר מחדש את הרגישות של ההקלדה, זה לא שכיח אופציה זו אבל צריך לקחת גם אותה בחשבון.

קבל פלאט של מקלדת לא מחובר או יצא – לפעמים מספיק שהמחשב הנייד נפל קצת ואז הכבל פלאט עשוי להשתחרר, זה לא שכיח כי הכבל פלאט שמחבר בין המקלדת ללוח האם של מחשב נייד הוא יחסית חזק מאוד, ככה שזו לא האופציה הראשונה שהייתי הולך אליה, אבל קרו מקרים שבהם הקבל השתחרר ממש טיפה כתוצאה מנפילה של המחשב הנייד וזה גרם לחוסר מגע בין אותם חיבורים שמחברים בין המקלדת לבין הלוח אם. הצטברות אבק גם עשויה לגרום לנתקים אבל לא באופן שכיח נדיר שזה קורה אם כי יש לקחת גם זאת בחשבון.

קורוזיה בלוח האם או במקלדת – קורוזיה על קבל פלאט של מקלדת או לחילופין בלוח האם היכן שהקונקטור מחובר אליו על הנקודות ההלחמה, ואולי אף במקלדת עצמה עשויים לגרום לנתקים ושהמקלדת לא תעבוד, זה לא שכיח ונדיר גם כן שזה קורה אך יש לקחת בחשבון זאת. הפתרון הוא לקחת אלכוהול 100% לאלקטרונאים ולשים ממש ממש מעט על מברשת מקצועית ולנקות את הנקודה שבה רואים "מעין אבקה לבנה", לא להתפזר אלא רק לנקות את הנקודה של הקורוזיה ולבדוק על הדרך מבחינה ויזואלית את כל לוח האם אם יש נגעי קורוזיה שגורמים לנתקים נוספים או שעשויים לגרום לנתקים עתידיים אם כבר פתחתם את המחשב ומולכם נמצא הלוח. אני לא ממליץ להתחיל לגעת בלוח האם ולשחק איתו אלא עבדו בצורה מסודרת ולכו רק לתלונה של הלקוח תוך שאתם מתחשבים בשאר הפרמטרים שעשויים לגרום ללקוח צרות עתידיות, מאידך אל תלמדו על המחשב של הלקוח ותדפקו לו אותו. חשוב להבהיר שלא כל קורוזיה ניתנת לתיקון, קורוזיה לבנה ניתנת לתיקון אבל חומה וירוקה זה כבר רק להחליף לוח אם או מקלדת חדשה. אגב זה כלל לא רק במחשבים ניידים אלא בכל מוצרי האלקטרוניקה שיש.

אלו הם כל הדברים שאני חושב שיכולים להיות בעת בעיית מקלדת, יכול מאוד שיש עוד אבל זה כל מה שהמוח שלי הצליח להשיג בעת בעיית פתרון לתקלה שבה המקלדת תקולה ולא עובדת.

 

מקווה שנהניתם מהמדריך, שתפו את הפוסט עם חברים שלכם והירשמו עוד היום לבלוג ותוכלו לקבל מייל בכל פעם שאני מוציא כתבה או פתרון לתקלה חדש.


אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר. 

 

קרדיט תמונה:

Photo by Mitesh on Unsplash