מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום רביעי, 3 במרץ 2021

אין לי קול במחשב נייד מה עושים?

אין לי קול במחשב נייד מה עושים
היום בבוקר חבר שלי התקשר אלי בבעתה ואמר לי "אל תשאל ברק אני מנסה להשמיע קובץ סאונד במחשב אבל לא שומעים שום דבר מה אני עושה תציל אותי", אמרתי לו קודם כל אין לך מה לדאוג אני פה, ושנית כל בוא תסביר לי בדיוק מה קרה במהלך הימים שעברו כדי שאני אדע מה קדם למה, וכך החבר סיפר לי שהילד שלו שיחק עם המחשב ובטעות נגע באחד מהכפתורים של הרמקול, התחברתי אל המחשב הנייד של חבר שלי ואמרתי לו "יקירי תראה הנה על הרמקול בשורת המשימות מופיע הסימן X איקס, ככל הנראה בנך הקטן בטעות כיבה את הרמקולים הפנימיים של המחשב הנייד ולכן אתה לא שומע שום דבר, שחררתי לו את "ביטול הרמקולים" והוא בירך אותי.

לבעיות מעין "אני לא שומע סאונד במחשב הנייד" יש הרבה פתרונות, מה שכתבתי כרגע זה אך ורק פתרון אחד, בכתבה / מדריך זה אני אנסה לאמוד על כל האפשרויות לפתרונות אפשריים שיש לתקלת סאונד במחשב נייד ואני אנסה גם להרחיב את הידע בכל מיני טכניקות לזיהוי שאני פיתחתי עם השנים. אז הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה לא להילחץ! ולהלן המדריך:


סיבות שבהם המחשב לא מוציא סאונד:

בדקו באמצעות קובץ שיר אחר והורידו מקודדים – קרה לי מספר פעמים שהלכתי לחבר והוא אמר לי "שהמחשב שלו לא משמיע מוסיקה", כשהגעתי אליו ראיתי שבאמת המחשב לא משמיע מוסיקה, אך החבר שכח לדייק שהמחשב לא משמיע מוסיקה מקבצים ספציפיים, אז פשוט התקנתי לו מקודדים ואז המחשב הצליח להשמיע מוסיקה ובזה נפתרה התקלה.

הרמקול בשורת המשימות מכובה – שימו לב לרמקול שבשורת המשימות בצד שמאל אם יש עליו סימן איקס אז כנראה שהוא מכובה. במידה והוא מכובה הקליקו עליו בעזרת הלחצן השמאלי בעכבר ואז אתם תראו גלילה כזו ובצד הימין שלה אתם תראו מעיין רמקול כזה, הקליקו עליו פעם אחת ובטלו את "מצב ההשתקה" עד שתראו שהרמקול נפתח ואין עליו יותר איקס. במחשבים ניידים לפעמים יש כפתורים שמבטלים את "השתקת הרמקול" בכל מחשב זה משהו אחר, במחשב ספציפית אצלי שהוא לנובו לוחצים על הכפתור FN ועל כפתור F1 לרוב אתם תראו במקשי ה F ישנו רמקול עם קו אלכסוני שחוצה אותו זה אומר "להשתיק או לא להשתיק" את הרמקול שלכם. אגב באותה הזדמנות שימו לב שהגלילה של הרמקול לא נמוכה כי לפעמים גם זה קורה ואז סתם נלחצתם.

בדיקת רמקולים ב BIOS גשו אל ה BIOS שלכם ובדקו אם הרמקולים שלכם מבוטלים שם, קשה לי לאמוד על היכן ההגדרה הזו נמצאת מכיוון שלכל מחשב יש BIOS שונה מרעהו, אך נסו לחפש אפילו בגוגל איפה ההגדרה של הרמקולים ב BIOS שלכם ופשוט לכו לפי מדריכים ברשת.

בדיקת הגדרות רמקולים – הקליק קליק ימני בעכבר על הרמקול שנמצא בשורת המשימות בצד ובחרו ב "פתח הגדרות צלילים", שמה תשימו לב שהרמקול מופנה למקום הנכון. יהיה כתוב לכם "פלט" למעלה ולאחר מכן "בחר התקן פלט", שימו לב שבאמצעות המשולש הקטן בצד שפונה כלפי מטה אתם יכולים להחליף התקני פלט שונים ככה שאם בטעות הכנסתם רמקולים חיצוניים בכבל או לחילופין שמתם רמקולים או אוזניות בבלוטוס אתם תוכלו לכוון את הגדרת הרמקולים של המחשב הנייד מחדש באמצעות הזזת המשולש לרמקולים הרצויים. הערה: בהגדרת "קלט" "בחר התקן קלט" תוכלו להגדיר את המיקרופון שלכם (קלט זה משהו שקולט) (ופלט זה משהו שפולט סאונד).

דרייבר קול או דרייבר קרס – יכול מאוד להיות שהדרייבר שלכם קרס או צריך אפילו עדכון, במידה וזה מחשב חדש אז כנראה שחסר לכם DRIVER לכרטיס הקול, דרייבר זה מעין למעשה תוכנה שמדברת עם התוכנה כלומר עם כרטיס הקול שלכם. בהתחלה תנסו לבצע עדכוני ווינדוס ולראות אם זה השתפר, לאחר מכן במידה וזה לא השתפר גשו על מנהל ההתקנים במחשב שלכם ונסו לעדכן את הדרייבר באמצעות הווינדוס בצורה אוטומטית. במידה וזה עדיין לא פתר לכם את הבעיה תבדקו מה דגם המחשב הנייד שברשותכם וחפשו את הדרייבר בגוגל או באתר היצרן עדיף, במידה ואתם מתקשים למצוא אותו וממש לא מוצאים תנסו במנהל ההתקנים ללחוץ על הבקר הקול קליק ימני - מאפיינים - מנהל התקן - פרטים - מזהי חומרה, ואז לרשום את התוצאה שיוצאת לכם שם במסך בגוגל ולנסות לחפש את הדרייבר בדרך הזו. הדרך שבה תגיעו למנהל ההתקנים היא כזו: לחצו קליק ימני על כפתור התחל (בווינדוס 10) ולאחר מכן בחרו מהתפריט שנמצא שם "מנהל ההתקנים", לאחר מכן גשו אל "בקרי קול וידיאו ומשחק" ולחצו על המשולש שם ואז תפתח לכם הגלילה ואז תוכלו לראות את מנהלי ההתקנים שמופיעים או שלא תראו כלומר תראו שחסר מנהל התקנים, לרוב כשחסר יופיע סימן שאלה צהוב או סימן קריאה, למעשה סימני קריאה בדרך כלל מופיעים כשהבקר תקול, אך לא תמיד.

דרייבר כרטיס קול על DISABLE יש מצב שגם הדרייבר שלכם על מצב DISABLE נסו להיכנס אליו ולהפוך אותו ל ENABLE (כיצד להיכנס אליו כבר הסברתי קודם לכן "קליק ימני על כפתור התחל" ואז לבחור ב "מנהל ההתקנים" שמה אתם תראו את הבקר שלכם ויכול מאוד להיות שמישהו הפך אותו "ללא זמין", הפכו אותו "לזמין" וזה הכול.

רמקולים פנימיים תקולים – לפעמים הרמקולים הפנימיים במחשב הנייד תקולים, כדי לדעת באמת אם הם תקולים או לא נדרש להביא רמקולים חיצוניים ולחבר אותם למחשב, אל דאגה במידה ואין לכם חיבור לרמקולים חיצוניים תוכלו לנסות לחבר גם כן רמקולים בלוטוס או איזשהו התקן עם סאונד כמו אוזניות בלוטוס וכדומה רק כדי לשלול. במידה ואתם הצלחתם לשמוע דרך האוזניות או הרמקולים החיצוניים אז קרוב לוודאי שנדפק לכם הרמקולים הפנימיים במחשב הנייד, ויש לכם מספר אפשרויות או לתקן את המחשב הנייד ולפני זה לקבל הצעות מחיר שיהיו לדעתי גבוהות, או לחילופין לקנות רמקולים חיצוניים קטנים או אוזניות אפילו מה שנוח לכם יותר ולחסוך את הכסף הרב שיישפך על רמקולים פנימיים, הכול שאלה של כמה זה עולה ועד כמה זה משתלם לכם לתקן ביחס לגיל המחשב ולעוד פקטורים נוספים.

בקר קול פנימי תקול – לפעמים הבעיה היא חומרתית והבקר של הקול במחשב הנייד תקול, במקרה הזה צריך לגשת לטכנאי מחשבים שיש לו ידע באלקטרוניקה כדי שינסה להחלים בקר חדש, זה משהו לא פשוט כי צריך להשיג בקר כזה וזה ממש לא פשוט להשיג לרוב פשוט מחליפים לוח אם וכן זה עולה לא מעט כסף ככה שתקוו בשבילכם שהבקר של הסאונד לא הלך. לפעמים בפתיחת המחשב יש קורוזיה על הבקר או על חוטי הנחושת שמובילים אל תוך אזורים אחרים ויש חסימה של קורוזיה (נראה כמו אבקה לבנה כזו) ואז מה שניתן לעשות זה לנקות מעט את הקורוזיה עם אלכוהול ומברשת אנטי סטטית. אם אתם טכנאים שימו לב שיש לכם צמיד ESD שמונע קצרים, ושהמחשב לא בחשמל בזמן עבודה, וגם הסוללה מחוץ למחשב הנייד, ושאתם לא שופכים יותר מדי אלכוהול על לוח האם, זה לא ככל שיהיה רבה ככה יהיה יותר טוב, ממש בעדינות טיפה שימו כדי להסיר את הקורוזיה זה לא בריכה, צריך לשים ממש מעט ולנסות כמה שפחות לנגוע בלוח ובאזורים סמוכים לבקר כל עוד אין שמה גם קורוזיה כמובן.

משהו תקוע בחריץ הרמקולים – לפעמים תתפלאו אתם תראו שמישהו ניסה לחבר רמקולים חיצוניים למחשב הנייד שלכם אולי אפילו בלי ידיעתכם והפין נתקע שם ולא יוצא זה יכול גם לא לאפשר לכם להוציא סאונד במחשב, לפעמים גם זה קורה.

 

מקווה שנהניתם מהמדריך, שתפו את הפוסט עם חברים שלכם והירשמו עוד היום לבלוג ותוכלו לקבל מייל בכל פעם שאני מוציא כתבה או פתרון לתקלה חדש.


אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.

 

קרדיט תמונה:

Photo by Ikhsan Sugiarto on Unsplash