מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום שישי, 26 בפברואר 2021

פיקסלים שרופים במסך של מחשב נייד מה עושים?

פיקסלים שרופים במסך של מחשב נייד מה עושים

אחת מהתקלות הנפוצות ביותר הם "פיקסלים שרופים" במסכים של מחשבים ניידים, כדי לזהות אם זה באמת פיקסל שרוף אפשר ממש טיפה לגעת קצת בעדינות ואולי קצת להפעיל טיפ טיפה לחץ על אותו פיקסל שרוף ולראות אם יש התפשטות של הפיקסל השרוף וכך לדעת אם מדובר בפיקסל שרוף או שלא. אגב התופעה הזו היא לא קיימת אך ורק במחשבים  ניידים אלא בכמעט כל המסכים שמבוססים LCD או LED כמו טלפונים סלולריים, מסכי טלוויזיה, מסכים של מחשבים נייחים, טאבלטים ועוד...

 

למה זה קורה?

בהרבה מקרים באופן שכיח אנשים עוזבים את המחשב הנייד דלוק מבלי לשים שומר מסך, בהרבה מקרים אפשר גם לראות "צריבה" על המסך של איזושהי תמונה, ובחלק מהמקרים האחרים אפשר לראות פיקסלים שרופים כחלק מבעיה אצל היצרן או פשוט שהמסך כבר עשה את שלו.

 

אז מה הפתרון?

הפתרון הטוב ביותר הוא להחליף את מסך ה LCD עצמו, במידה ויש לכם מחשב נייד אתם לא צריכים להחליף את כל המסך כולל הפלסטיקה אלא אך ורק את מסך ה LCD עצמו וכך לפתור לעצמכם את בעיית הפיקסלים השרופים.

 

כמה עולה להחליף מסך של מחשב נייד?

החלפת מסך היא יכולה מצד אחד לעלות לכם בזול ומצד שני לעלות ביוקר, הכול תלוי איזה מסך אתם הולכים להחליף כלומר לאיזה דגם של מחשב נייד, ואיפה אתם מחליפים את מסך ה LCD, ובנוסף האם החלק שאתם רוכשים הוא מקורי או שהוא גנרי סיני זה גם פרמטר לא קטן שגם כן עשוי להשפיע על רמת האיכות של המסך שאתם קונים. הכולל הוא שככל שהחלק הוא מקורי ככה המחיר יקפוץ, ככל שהחלק הוא גנרי ככה המחיר שתשלמו בסוף יוזל. אגב זה שהמעבדה או הטכנאי שהזמנתם עד לבית שלכם מוכרת לכם חלק במחיר יקר זה לא אומר שהוא מקורי, וכן זה לרוב מצריך אמון במי שמתקן לכם את המסך במחשב הנייד.

 

האם חייבים להחליף מסך LCD או LED?

בגדול שום דבר לא חובה כל עוד המחשב עובד ואין לכם בעיה לעבוד עם פיקסלים שרופים, ישנם מחשבים ניידים שמחזיקים זמן רב עם פיקסלים שרופים נקודות או קו, אבל צריך להבין שזה עניין של זמן עד שלא תראו כלום במסך, זה יכול לקחת ימים שבועות וחודשים, במרבית המקרים לאחר מספר שבועות או חודשים המסך פשוט נדפק לגמרי. אני תמיד אומר עצה כזו, כל עוד המחשב עובד, וזה לא מפריע לכם לשימוש בצורה מהותית אז תמשיכו להשתמש במחשב הנייד עם הפיקסלים השרופים, במידה וזה מציק לכם הקו הרציף שעובר במסך, או הנקודות עם הפיקסלים השרופים במסך אז גשו למעבדה והחליפו את המסך של המחשב הנייד שלכם.

 

מקווה שנהניתם מהמדריך, שתפו את הפוסט עם חברים שלכם והירשמו עוד היום לבלוג ותוכלו לקבל מייל בכל פעם שאני מוציא כתבה או פתרון לתקלה חדש.


אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר. 

 

קרדיט תמונות:

everydayplus