מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום רביעי, 31 במרץ 2021

פד עכבר במחשב נייד לא מגיב לאחר תיקון במעבדת יצרן?

פד עכבר במחשב נייד לא מגיב לאחר תיקון במעבדת יצרן
אחת התקלות השכיחות ביותר היא "פד עכבר במחשב נייד שלא מגיב", במקרה הפשוט מדובר על אחד מהכפתורים במחשב הנייד שזזו שלכאורה "נועלים את פד העכבר", ישנם מחשבים שנעילת פד העכבר היא על ידי הזזת כפתור פלסטי מסוים וישנם מחשבים ניידים שצריך ללחוץ על אחד ממקשי המקלדת FN ועוד על אחד מכפתורי ה- F שנמצאים למעלה במקלדת. בתקלה הנוכחית שאני כותב עליה מדובר על תקלה שהיא קצת מעבר לפתרון ע"י משתמש הקצה.

 

סיפור אישי: במהלך עבודתי דאז במעבדת מחשבים הייתי נדרש לטפל בכמויות מחשבים גדולות, לכל מחשב יש את התקלה שלו, ולכל תקלה יש תקלה נוספת שתמיד מגיעה ביחד איתה. מקרה שקרה לי זה מחשב נייד שהגיע למעבדת המחשבים כשפד העכבר לא מגיב.

הכנסתי "עכבר חיצוני" על מנת לבדוק היכן התקלה והעכבר החיצוני עבד. נכנסתי "למנהל ההתקנים" על מנת לבדוק אולי הדרייבר פד של המחשב הנייד לא מותקן אבל הוא היה מותקן, שיחקתי עוד קצת במערכת כדי לבדוק אם מדובר אולי במערכת הפעלה או שזה באמת בעיה בפד של העכבר והחלטתי לפתוח את המחשב הנייד כדי לבדוק את פד העכבר.

פתחתי את המחשב הנייד וישר הסתכלתי אם יש "עקבות של נוזלים" או "קורוזיה" בסביבת הפד של העכבר ובלוח האלקטרוני. התקלה "צעקה לשמים" "כבל ה- FLAT של העכבר" היה בחוץ. יצרתי קשר עם המשתמש ושאלתי אותו אם מישהו פתח את המחשב, המשתמש אמר לי שהמחשב היה בתיקון במעבדה של היצרן ומאז התחילה התקלה, והוא ממש היה חסר שביעות רצון מהשירות שהוא קיבל במעבדת היצרן ולכן הוא פנה אל המעבדה של המנהל שלי. כתבתי בדוח "כבל פלאט לא מחובר" וישר שחררתי את המחשב.

 לסיכום:

בקצרצר הזה היה חשוב לי לא רק שתבינו איך פתרתי את התקלה אלא איך הלכתי לפי הסדר, בדיקה ויזואלית, בדיקת חומרתית ע"י עכבר חיצוני, בדיקת דרייבר במנהל ההתקנים, ובדיקות קלות במערכת ההפעלה ווינדוס ובסוף כשראיתי שאבדה תקוותנו כמו שאומרים אז בלית ברירה פתחתי את המחשב הנייד ואז רציתי לראות ראשית כל ראיה כללית אם יש סימני קורוזיה, אבל אז התקלה פשוט צעקה מתוך הלוח וראיתי את הכבל FLAT של פד העכבר משוחרר. כמובן שלאחר מכן הסתכלתי קצת על הלוח וראיתי אם יש קבלים נפוחים, או סימני הלחמה מאולתרים, סימני קורוזיה ונוזלים וכדומה. חשוב לי לציין שההסתכלות היא אך ורק דרך העיניים ולא נוגעים בשום דבר בלוח. יש לי אמרה כזו שאומרת "אם אתה לא רואה את התקלה ויזואלית, והמשתמש לא מתלונן בפניה אל תינגע ותעשה בדיקות שלא לצורך כי במהלך הבדיקות אתה גם עשוי לקצר ולדפוק חלק מהבורד גם אם זו טעות אנוש". ואני משתמש בעצה הזו במהלך עבודתי. אם לא מדווח על בעיה ואני לא רואה אותה ויזואלית אני פשוט לא נוגע. כי כשנוגעים יותר מדי עשויים גם כן לקצר.

הערה חשובה: כשיש מחשב שהוא באחריות היצרן כדי להימנע מחיובים  יקרים אני תמיד ממליץ למשתמשים ללכת ולממש "אחריות יצרן" ראשית כל כי זה בחינם ולא יגרור אחריו חיובים, ושנית בגלל שיש להם את כל החלקים לרוב זמינים במלאי, ושלישית שהם מנוסים עם הציוד שלהם יותר מטכנאי מחשבים בקהילה. במקרים מסוימים כשמשתמש מאוכזב מהשירות אצל מעבדת השירות של היצרן ובהיעדר ברירה אחרת כן אפשר לתת לו שירות אך תמיד חשוב לתת לו את כל האפשרויות שעומדות לרשותו עוד לפני שאתם בכלל פותחים את המחשב. לומר למשתמש שפתיחה של המחשב על ידי טכנאי מחשבים בקהילה עשויה לגרום לאחריות שלו לפוג שזה גם משהו שצריך לקחת אותו בחשבון. 

אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.


קרדיט תמונה:

Photo by Guillaume Issaly on Unsplash