מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום רביעי, 31 במרץ 2021

למה עכבר אלחוטי לא עובד?

למה עכבר אלחוטי לא עובד?
גם לכם קרה שניגשתם למחשב יום לפני שאחד הילדים שיחק במחשב ופתאום העכבר האלחוטי הפסיק לעבוד? ובכן בקצרצר זה אנחנו נראה מה יכול לגרום לעכבר אלחוטי לא לעבוד. אז בואו לא נכביר במילים ונצלול פנימה ישר לתקלה ולפתרונות האפשריים.

 

לפני שאני מתחיל חשוב להתחיל ולבדוק את העכבר מהמקרו למיקרו, זאת אומרת לראות מבחינה חזותית אם העכבר האלחוטי יש בו שברים, סדקים, בפינות, האם הלחצנים עובדים, האם הגלגלת עובדת, והאם ה LED של העכבר מזהה העברת אצבע וכדומה...

 

הסיבות האפשריות שיכולות לגרום לעכבר אלחוטי לא לעבוד

סיבה 1: כפתור ההדלקה של העכבר האלחוטי כבוי (אם אתם רואים "אדום" סימן שהוא כבוי "סימן י רוק הוא פועל). הערה: לפעמים הילד השאיר את העכבר האלחוטי דלוק כל הזמן והסוללה פשוט התרוקנה ככה שהחלפת סוללה יכולה לגרום לעכבר לעבוד.

סיבה 2: הסירו את הסוללה מהעכבר האלחוטי והחליפו אותה כי יכול להיות כמו שכתבתי בסעיף הראשון שהילד השאיר את העכבר דלוק למשך פרק זמן רב מדי ואז הסוללה נחלשה או התרוקנה.

סיבה 3: התקינו את הדונגל "המתאם" של העכבר האלחוטי בתוך "חריץ USB" שונה מהחריץ שהוא היה בו קודם לכן. במידה ויש לכם עכבר נוסף בבית רק לשם הבדיקה, הכניסו אותו ל USB של המחשב ובצעו בדיקת תקינות במידה והוא עובד אז נשללת "בעיית לוח" והיכנסו ישר "למנהל ההתקנים" והכניסו את "מתאם האלחוטי של העכבר לתוך USB במחשב" ותנסו לבדוק אם אין בעיית "חוסר או כשל בדרייבר או במתאם האלחוטי" לרוב זה יצבע בצבע "סימן קריאה או סימן שאלה צהוב".

סיבה 4:  השלב הרביעי לא מומלץ בטח לא למשתמשי קצה אבל אני אסביר מה אני עשיתי בסרטון ההרצאה פירקתי את העכבר ובדקתי אותו מבחינה ויזואלית ואלקטרונית, חיפשתי בפירוק "קורוזיה" שכמובן מצאתי על גבי מתכת הסוללה, וחיפשתי עוד כשלים כמו לכלוך, משהו שרוף, ולבדוק שהכול נראה כשורה מבחינה ויזואלית. בגלל שהעכבר לכאורה היה תקין אז העדפתי לא לגעת בו. אני מתזכר ואומר אם יש לכם עכבר שעובד אל תפתחו אותו כי אתם יכולים לדפוק אותו באלף ואחד סיבות ולקצר את העכבר או לגרום לשבר בפלסטיקה לכן גם מסקרנות אל תפתחו גם אם הוא לא עובד לכם, יש לי אמרה שאני אומר עדיף לזרוק את העכבר האלחוטי לפח מאשר שמשתמש קצה יפתח אותו. ואני אומר את זה כדי שלא עכשיו אנשים יתחילו לפתוח מסקרנות את העכבר ופשוט ידפקו לעצמם את העכבר האלחוטי וזה חבל לדעתי. לכן אם אתם פותחים על אחריותם בלבד ראו המלצה שלי לא לפתוח.

 

הרצאה: עכבר אלחוטי לא עובד  מה עושים?

 

אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.

קרדיט תמונה:

 Dillon Shook on Unsplash