מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום שבת, 3 באפריל 2021

מחשב מרעיש מה עושים? תקלה ופתרון!

מחשב מרעיש מה עושים

הדלקתם את המחשב והוא התחיל להרעיש כמו טרקטור ושאתם שואלים את עצמכם מה יכולה להיות הסיבה לרעשים שבוקעים ממנו, אז במיוחד בשביל זה הכנתי לכם את "התקלה והפתרון". אז בואו נצלול פנימה ונראה ונבין מהם הסיבות שיכולות לגרום למחשב להרעיש בצורה חזקה.

 

הסיבות שהמחשב יכול להרעיש:

סיבה 1 – מאווררים מקולקלים או מלאים אבק: אחת הסיבות שיש רעש במחשב היא שאחד המאווררים מקולקל או מפוצץ באבק. זה יכול להיות המאוורר של המחשב הנייח שצמוד לאחד הצדדים שבמארז וזה יכול להיות המאוורר שנמצא מעל לצלע הקירור של המעבד במחשב. מה שטכנאי יעשה זה יפתח את מארז המחשב וינסה לבדוק אם הרעש נובע מהצטברות אבק או ממאוורר תקול. במידה ומדובר במחשב נייד אז המאוורר היחיד שנמצא במחשב נייד הוא המאוורר שנמצא ליד המעבד. שימו לב! שבמידה ויש ברשותכם מחשב נייד שהמאווררים שלו מקולקלים אפשר להזמין מאוורר למחשב נייד גם ברשתות המכירה מחו"ל ובכך לחסוך הרבה מאוד כסף, רק חשוב לציין שצריך לדעת מהו הדגם, ולפנות אל המוכר באתרים מחו"ל כדי לדעת שהדגם תואם במדויק כדי שלא תזמינו משהו שאחר כך הוא לא טוב לכם. חשוב להבין שמוטב שתסתייעו בטכנאי מחשבים שיבצע את ההחלפה במידה ואתם רוצים להוזיל עלויות ובנוסף במידה והטכנאי מחשבים שלכם מסכים לעסקה שבה אתם תזמינו את החלק והוא ירכיב לכם אותו.

סיבה 2 – דיסק קשיח תקול: סיבה נוספת לרעש שבוקע מהמחשב היא "דיסק קשיח תקול". הרעשים יהיו דומים לסוג של "חריקות" או "תקתוקים" כאלו. במידה והמחשב עלה סימנים נוספים יכולים להיות שבלחיצה על CTRL+ALT+DEL בחלון של מנהל המשימות הדיסק הקשיח יציג 100% על הדיסק הקשיח. סימן נוסף זה שהמחשב יהיה איטי, ולפעמים יקפא. ועשוי גם כן להיתקע כל רגע. הדיסקים הפשוטים והרגילים הגנריים יכולים להשמיע את הרעש של התקתוקים  מכיוון שהם בנויים ממחט ומגנט והרעש של התפיסות של המחט גורם לרעשים המוזרים ולתקתוקים. דיסק קשיח SSD לא ישמיע לכם רעשים והסימנים שיהיו הם "המחשב קפוא", "100% על הדיסק הקשיח" חלונות כחולים ועוד...

 

פתרונות אפשריים:

  • במקרה הראשון - החלפת מאוורר או ניקוי יפתור את התקלה
  • במקרה השני - החלפת דיסק קשיח עשוי לפתור את הבעיה


הדרכה: המחשב מרעיש מה עושים?

 

אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.


קרדיט תמונה: