מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום ראשון, 4 באפריל 2021

האם כדאי לבצע תיקון ציר במחשב נייד?

האם כדאי לבצע תיקון ציר במחשב נייד
המחשב הנייד שלכם נפל והצירים יצאו, התחלתם לבדוק כמה עולה תיקון ציר במחשב נייד וראיתם שהמחירים באמת גבוהים. רק כדי לסבר את העין: המחירים של תיקון ציר במחשב נייד יכול לנוע בין 360-650 שקלים, ככה שאם המחשב שלכם יישן זה לא בהכרח תהיה האופציה הטובה ביותר, ולכן אני כותב לכם את הפוסט הזה, כדי שתדעו את כל האופציות שעומדות לרשותכם לפני שהחלטתם לבצע תיקון צירים במחשב נייד אצל טכנאי מחשבים או במעבדת מחשבים, אז בואו לא נכביר במילים ונצלול פנימה לעבר הכתבה...

הערה: במידה וקניתם מחשב נייד חדש ונשברו לכם הצירים תדעו שהיצרן לא מכסה בגין "שברים וחדירת נוזלים" ככה שאין לכם מה לפנות אל היצרן אלא אם כן אתם רוצים לבצע תיקון אצל היצרן רק קחו בחשבון שזה עולה לא מעט כסף אצל היצרן להחלפת פלסטיקה ו/או תיקון צירים במידה ואפשר ככה שזה לא בהכרח ישתלם לכם.

 

אם כדאי להחליף צירים או לא תלוי בפרמטרים הבאים:

  • סטטוס שבר הציר- שאומרים "שבר בציר" זו מילה כללית למדי וצריך לדעת "מה בדיוק נשבר שם" האם מדובר בשבר בפלסטיקה? האם מדובר בשבר במגש התחתון? האם מדובר בנפילה של בורג מהציר? ישנם מקרים רבים שניתן לבצע תיקון לשבר הציר באמצעות הדבקה והמחיר של התיקון יורד בצורה דרסטית ככה שלא צריך ללכת "לברירת המחדל" ולהחליף את הפלסטיקה בגלל שבר בציר.

  • גיל המחשב: אם המחשב הוא ישן ולצורך דוגמא מחיר השוק שלו כיום לצורך דוגמא הוא 700 שקלים, ותיקון צירים למחשב הנייד עולה 600 שקלים זה בטח שלא שווה לכם. בגלל שמחשב ישן עשוי לייצר עוד תקלות בהמשך הדרך וגם אין עליו אחריות, כלומר מבחינת מקדם הסיכון שלכם הוא גבוה מאוד.

  • רמת נזילות שלכם: אם אין לכם מספיק כסף כדי לקנות מחשב חדש. ואתם ממש לא רוצים לתקן את המחשב הנייד כי זה נורא יקר, אז אתם יכולים לפרסם מודעה באתרי יד 2 ובנוסף גם לתת קצת באזז בקבוצות של מכירות מוצרים יד שניה ברשת החברתית פייסבוק ולנסות להעיף את המחשב הנייד במחיר אטרקטיבי. לכסף שקיבלתם אתם תוכלו להוסיף עוד קצת כסף כדי לנסות ולמצוא לעצמכם מחשב נייד שיתאים לצרכים שלכם, בין אם זה יהיה מחשב נייד יד 2 או מחשב נייד חדש. ואני תמיד ממליץ מחשב נייד חדש גם אם זה יעלה לכם עוד תוספת קטנה, ואם זה מחשב ברמה בינונית עדיף שתבצעו לו הרחבת אחריות ל- 3 שנים נוספות.

 

אופציה לתיקון לא יקר לצירים במחשב נייד:

כשמשתמש מגיע עם "שבר בציר של מחשב נייד" לא צריך ללכת "לברירת המחדל" כלומר לאופציה "היקרה ביותר" כדי "לשחוט" את המשתמש. ישנם גם פתרונות שהם הרבה יותר זולים כמו "הדבקת הציר" או שימוש בכל מיני טכניקות יצירתיות כדי לתקן הצירים במחשב הנייד. יש מקרים שבהם בלתי אפשרי לחלוטין וכן יש צורך בהחלפת הפלסטיקה ו/או הצירים, אבל בהרבה מאוד מקרים ניתן לטפל בשבר באמצעות הדבקת פלסטיק או הדבקת מתכת וכל מיני פתרונות יצירתיים אחרים כדי לא לגרום למשתמש לשלם הרבה כסף.

כשעבדתי במעבדת המחשבים אצל המעסיק שלי אני תמיד חיפשתי למצוא את נקודת האיזון בין הרווח של המעסיק לבין הרצון שלי לתת ללקוח את השירות הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר, וניתן להגיע לזה תדעו לכם די בקלות וזה תלוי במידת האכפתיות שיש לך מהלקוח ומצד שני לא לשכוח שהמעסיק שלך גם כן צריך להתפרנס והוא לא יכול לתת שירות בחינם. הקורלציה הזו לימדה אותי את מה שאני יודע היום, שניתן להוזיל את עלויות הלקוח, ולבצע תיקון וכשמבצעים תיקון שכזה דואגים גם לטכנאי מחשבים ולרווחיות שלו וגם ללקוח שהוא יצא מרוצה ולא ישלם המון כסף.

ישנם הרבה מקרים בהם אדם מגיע למעבדת מחשבים עם מחשב נייד ישן ואז ישר מנסים "להשחיל אותו" כלומר לייצר גריפת רווחים מבלי להתחשב בנתונים. אני לא בעד, אני חושב שאם המחשב הנייד ישן, וזה פשוט לא משתלם לתקן, עדיף לתת הצעת מחיר לרכישה או להפנות את הלקוח לרשת מחשבים כמו איבורי או KSP כדי שירכוש משם מחשב חדש.

סרטון אינפורמטיבי: האם כדאי לבצע תיקון ציר במחשב נייד?

 

מקווה שנהניתם מהכתבה, נתראה בכתבה הבאה..

 

אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.

 

קרדיט תמונה:

Photo by XPS on Unsplash