מבצעים דילים והנחות ענק באתר הקניות הגדול בעולם AMAZON

יום רביעי, 7 באפריל 2021

המחשב נדלק אבל לא רואים כלום במסך מה עושים?

המחשב נדלק אבל לא רואים כלום במסך מה עושים
אחת התקלות שיצא לי להיתקל בהם היא מחשב נייד שנדלק אבל ההפתעה היא שלא רואים שום דבר במסך. רציתי לתת לכם מניסיוני מידע בעל ערך רב מה יכולות להיות הסיבה שמחשב נייד נדלק אבל לא רואים כלום במסך אז בואו נצא לדרך ונלמד...

 

איך נגשים לתקלה?

הדבר הראשון שאני עושה זה כמו שאתם מכירים כבר אותי בודק מבחינה ויזואלית את המחשב הנייד לראות שאין שברים, סדקים, ובאופן כללי שהמסך לא שבור, לאחר מכן הייתי בודק אם נורות החיווי של ההדלקה והטעינה של המחשב דולקות, במידה והם דולקות אז זה אומר שהמחשב הנייד דולק ומקבל גם מתח טעינה מהמטען.

בשלב השני הייתי מנסה לחבר למחשב הנייד מסך חיצוני ולנסות לראות אם רואים משהו, במידה ורואים במסך תצוגה זה אומר שהתקלה היא במסך ה LCD או לחילופין באחד מקבלי הפלאט של המסך ואז הייתי יכול לסגור את התקלה, במידה ועדיין לא רואים כלום אז עובר לשלב הבא.

בשלב השלישי הייתי פותח את המחשב הנייד ומסתכל מבחינה ויזואלית על כל הרכיבים, לראות שאין שום קורוזיה על אף רכיב אלקטרוני, ושאין קורוזיה על המעגל המודפס של הלוח, הייתי מחפש לראות צבע שריפה או חום או לבן או ירוק בלוח האלקטרוני, הייתי מחפש כל מיני דברים שעשויים היו לגרום לתקלת מסך כמו בסביבה של "הכרטיס הגרפי" לראות אם משהו שמה השתחרר או תקול.

בשלב הרביעי הייתי מפרק את המחשב הנייד ומוציא את הדיסק הקשיח ובודק אם יש הטבה, בהרבה מאוד מקרים הדיסק הקשיח הוא התקלה שלא מאפשרת להצגת פלט במסך, ולכן הוא הדבר הראשון שהייתי מוציא. במידה והתקלה לא נפתרה הייתי מנסה להוציא גם כן את סוללת ה CMOS ולראות אם יש הטבה.

בשלב החמישי הייתי שם פלאקס על הפינות של הכרטיס הגרפי ומחמם טיפה בעזרת בלאוור את הפינות בלבד ולא את האמצע, ואז מנסה שוב פעם לאחר מספר דקות להדליק את המחשב ולראות אם יש הטבה, במרבית הפעמים זה עובד, במידה והכול עבר חלק, הייתי מוסיף משחה טרמית למעבד ועוד כיסוי טרמי לכרטיס הגרפי ומחזק את צלע הקירור כמו שצריך ומשחרר את המחשב.

 

אלה חמשת השלבים שבהם הייתי מנסה לפתור את התקלה. הכי חשוב בניסיון לפתור תקלות זה ללכת  מהקל לכבד, כדי שלא תמצאו את עצמכם מסתבכים עם תקלה שיכולתם לפתור בצורה קלה יותר, זו הסיבה שתמיד טכנאי מחשבים הולכים מהקל לכבד כשהם מנסים לפתור תקלה.

 

לסיכום:

כשאתם משאתם נתקלים בתקלה של בעיות מסך תמיד קודם כל תלכו לפי הסדר, נכון שהרבה אנשים יאמרו לא עדיף כבר ללכת על X כי זה יותר שכיח, אבל זה לא בהכרח נכון, לפעמים התקלה היא נורא פשוטה ואולי אפילו מדובר בבעיית  מגעים שברגע אחד אפשר לפתור אותה עם קצת תשומת לב, ולכן תמיד צריך ללכת לפי הסדר כי ככה יהיה יותר קל לפתור את התקלה במינימום מאמץ תוך מקסימום תשומת לב.


אין להיסמך על תוכן המאמר, ואין הוא מהווה כהמלצה לבצע פעולה כזו או פעולה אחרת שכתובה בכתבה, הכתבה נכתבה מתוך ניסיונו של כותב המאמר והוא לא מהווה המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. הכתבה נכתבה על מנת לשפר את הידיעות ולתת ערך מוסף לגולשים ולטכנאים שמגיעים לפתור תקלות במחשב ולתת להם עוד זווית ראיה אך אין להיסמך עליה. במידה ואתם מבצעים רכישה מהאתרים המקושרים וודאו עם המוכר שהמוצר האלקטרוני מתאים למדינת ישראל מבחינת רמת המתח וולט וה PLUG. שימו לב שפלאג US לא מתאים לישראל. האתרים המקושרים הם אתרים שאינם שייכים לבעל בלוג זה אלא לחנויות שפזורות ברחבי האתרים הגדולים כדוגמת איבי ודומיהם. וכל נקיטת פעולה הינה על אחריות המקליק, במידה והנך מתחת לגיל החוק הנך מתבקש לא לבצע רכישה באתרים אלא רק על ידי השגחה של אדם מבוגר. יש לקחת בחשבון שאתם עשויים לשלם מכס וגם לחברות השילוח ולכן חשוב לבדוק כמה המוצר שלכם עולה והאם תשלמו עליו מכס או שזה כולל הכול, בדקו אם מוכר החנות באתר המקושר.


קרדיט תמונה: